شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ حجی پور با بیان اینکه حوزه عملیه در جامعه امروزی موضوعات سنگینی بر دوش دارد، گفت: حوزه علمیه باید در موضوعات فرهنگی جلو دار باشد وعلاوه بر مسائل آموزشی به فرهنگ توجه کند.

فاطمه حجی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند اظهار داشت: امروزه متأسفانه سبک زندگی غربی در حال ترویج است که طلاب در این راستا باید فعالیت خود را بیشتر کرده و با نشر معارف دین از ترویج بی دینی وغرب گرایی جلوگیری کنند.

وی با تأکید بر این مطلب که صفا و یکدلی در خانواده‌ها باید پررنگ تر شده و معنویت در سبک زندگی اسلامی بهتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: در این راستا اقتدا به مکتب و سیره ائمه اطهار (علیه السلام) و ترویج سبک زندگی اسلامی از آسیب‌های اجتماعی بر بدنه خانواده پیشگیری می‌کند.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند گفت: تقویت بنیه اخلاقی طلاب تأثیرگذاری و کارآمدی منحصر به فردی در راستای ترویج تربیت فرزندان صالح وترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانواده‌ها دارد.

حجی پور با بیان اینکه حوزه علمیه در موضوعات فرهنگی باید جلودار بوده و علاوه بر مسائل آموزشی به موضوعات فرهنگی توجه کند، افزود: امروزه درصد بالایی از توجه حوزه به مسائل و موضوعات آموزشی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه حوزه بیان داشت: رهبری بیان کردند که حوزه علمیه باید تحول آفرین باشد؛ زیرا تحول امری اجتناب ناپذیر و یکی از سنت‌های خدواند بر روی زمین است که نمی‌توان آنرا حذف کرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) بیرجند گفت: حوزه در جامعه امروزی رسالتی سنگین بر دوش دارد و حوزه‌های علمیه باید محل رجوع مردم در موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی و شرعی باشد.

حجی پور افزود: یکی از وظایف خواهران طلبه تربیت خانواده ای با عفت و با ایمان است تا در آن بستر بتواند فرزندانی ایثارگر، فداکار و دارای روحیه بالای انقلابی تربیت کند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند با بیان این مطلب که طلاب سطح دو و سه در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل می باشند، طلاب سطح دو حوزه عملیه خواهران بیرجند در دو سطح بلند مدت و سفیران هدایت تحصیل می‌کنند که همه آنها از مقطع دیپلم وارد حوزه علمیه شده و بعد از پایان سطح دو، اقدام به ارائه پایان نامه خواهند کرد.

حجی پور افزود: خواهران طلبه بعد از اتمام سطح دو برای ورود به سطح سه آزمون ورودی داده و برای رفاه حال مادران طلبه مهد کودکی در این مدرسه وجود دارد که دارای چند مربی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha