جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جنگ نرم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) بیرجند با بیان اینکه حوزه عملیه در جامعه امروز، وظایف سنگینی بر دوش دارد، گفت: حوزه علمیه باید در موضوعات فرهنگی جلو دار بوده وعلاوه بر مسائل آموزشی، به فرهنگ نیز توجه کند.

فاطمه حجی پور در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، در خصوص وظایف حوزویان در جامعه امروزی، اظهار داشت: امروزه متأسفانه سبک زندگی غربی در حال حاضر رواج hsjکه باید طلاب برای مقابله با این پدیده، فعالیت خود را بیشتر کرده و با نشر معارف دین، از ترویج بی دینی و غرب گرایی جلوگیری کنند.

وی افزود: صفا و یکدلی در خانواده‌ها باید پررنگ تر شده و معنویت در سبک زندگی اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، که در این راستا اقتدا به مکتب و سیره ائمه اطهار(علیه السلام) و ترویج سبک زندگی اسلامی، از آسیب‌های اجتماعی بر بدنه خانواده پیشگیری می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) بیرجند گفت: تقویت بنیه اخلاقی طلاب تأثیرگذاری و کارآمدی منحصر به فردی در راستای ترویج تربیت فرزندان صالح وترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانواده‌ها دارد.

حجی پور با بیان اینکه حوزه علمیه درموضوعات فرهنگی باید جلو دار باشد وعلاوه بر مسائل آموزشی به موضوعات فرهنگی توجه کند، افزود: امروزه درصد بالایی از توجه حوزه به مسائل و موضوعات آموزشی است .

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه حوزه بیان داشت: رهبری بیان کردند که حوزه علمیه باید تحول آفرین باشد، زیرا تحول امری اجتناب ناپذیر و یکی از سنت‌های خدواند بر روی زمین است که نمی‌توان آنرا حذف بلکه باید آنرا مدیریت کرد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) بیرجند گفت: حوزه در جامعه امروزی رسالتی سنگین بر دوش دارد و باید محل رجوع مردم در موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی و موضوعات شرعی باشد.

حجی پور افزود: یکی از وظایف خواهران طلبه تربیت یک خانواده با عفت و با ایمان است تا در آن بستر بتواند فرزندانی ایثارگر، فداکار و دارای روحیه بالای انقلابی تربیت کند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر طلاب در دو سطح 2و3 در این مدرسه تحصیل می کنند، گفت: طلاب سطح دو حوزه عملیه خواهران بیرجند در دو مقطع بلند مدت و سفیران تحصیل می‌کنند که همه آنها از مقطع دیپلم وارد حوزه شده و بعد از پایان سطح دو اقدام به ارائه پایان نامه می‌کنند.

حجی پور افزود: بعد از اتمام سطح 2 خواهران طلبه برای ورود به سطح 3 آزمون ورودی می‌دهند و برای رفاه حال مادران طلبه مهدکودکی در این مدرسه وجود دارد که دارای چند مربی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha