جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عباس موسیوند، مدیر حوزه علمیه رسول اکرم مریانج

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) استان همدان گفت: حوزه انقلابی به معنای درست کلمه یعنی حوزه ای که به انقلاب به عنوان یک تمدن اسلامی نگاه کند که قصد صدور اسلام به همه نقاط دنیا را دارد و نگاهش محدود به مرز خاصی نباشد.

حجت الاسلام عباس موسیوند، مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج استان همدان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان درباره نقش حوزه و روحانیت در پیروزی انقلاب، گفت: حوزه خاستگاه انقلاب اسلامی است و تلاش امام جمینی(ره) و همراهی روحانیان، آرزوی همیشگی و تاریخی علما را برای تحقق حق و عدالت به ثمر رساند، بنابراین این جمله که انقلاب فرزند انقلاب است، جمله درستی است.

وی با بیان این که نظریه حکومت اسلامی در عصر غیبت، در کتب فقهی فقهای ما نظریه ای ریشه دار است و فقهای زیادی به این موضوع پرداخته اند و مقالات بسیاری در این زمینه وجود دارد، ابراز داشت: مبارزات زیادی در طول تاریخ در رابطه با این موضوع شکل گرفته است و بسیاری از بزرگان و روحانیان به دنبال احقاق حق و عدالت، قدم در این مسیر گذاشته اند.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج تاکید کرد: تداوم انقلاب و تحقق ارزش های آن، نیازمند این است که حوزه و حوزویان، با حفظ و گسترش ارزش ها و آثار انقلاب از آن دفاع کنند و اجازه ندهند آسیب های مختلف سبب تضعیف ارزش ها و آرمان های انقلاب شود.

حجت الاسلام موسیوند، با بیان اینکه حوزه می تواند اتاق فکر نظام باشد، گفت: حوزه انقلابی به معنای درست کلمه یعنی حوزه ای که به انقلاب به عنوان یک تمدن اسلامی نگاه کند که قصد صدور اسلام به همه نقاط دنیا را دارد  و نگاهش محدود به مرز خاصی نباشد.

وی افزود: حوزه در درجه اول باید متمرکز بر ساختن تمدنی باشد که قابل عرضه به تمام دنیا باشد و در کنار این موضوع، حوزه باید استکبار ستیز نیز باشد و حوزه زمانی انقلابی خواهد شد که این ارزش ها را حفظ کند و در نشر آن ها بکوشد.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج، حوزه قبل از انقلاب را با حوزه بعد از انقلاب متفاوت دانست و گفت: تفاوت اساسی حوزه قبل از انقلاب با حوزه بعد از انقلاب این بود که حوزه در قبل از انقلاب مسؤولیتی در قبال حکومت در خود احساس نمی کرد و حکومت جدا از نهاد حوزه بود.

وی ابراز داشت: پس از انقلاب و مطرح شدن نظریه ولایت فقیه، حوزه ها وظایف بسیار مهمی در قبال حکومت دارند و خیلی از موضوعاتی که در قبل از انقلاب مطرح نبود، بعد از انقلاب پدیدار شده و اهمیت یافته است.

حجت الاسلام موسیوند در پایان عنوان کرد: می توان گفت هم انقلاب خدمات زیادی به حوزه داده است و کمک های زیادی در جهت شکوفا شدن توانایی های حوزه داشته است و هم بزرگان و فرزانگان حوزه خدمات بسیاری در استمرار و تحقق اهداف و ارزش های حوزه داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha