جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
گورمز رئیس امور دینی ترکیه

حوزه/ محمد گورمز رئیس سازمان دیانت ترکیه در پی حادثه تعرض به مسجدی در کانادا گفت: این حوادث تنها اختصاص به کانادا ندارد، بلکه طی سال گذشته ۳۵۶ مسجد در سرتاسر قاره اروپا مورد تجاوزات مشابه قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، محمد گورمز رئیس سازمان دیانت ترکیه در پی حادثه تعرض به مسجدی در کانادا گفت: این حوادث تنها اختصاص به کانادا ندارد، بلکه طی سال گذشته 356 مسجد در سرتاسر قاره اروپا مورد تجاوزات مشابه قرار گرفت.

گورمز تصریح کرد: جهان در برهه ای است که همزیستی بین ادیان، اعتقادات و فرهنگ های مختلف بسیار سخت شده است و در  این دوره تفکرهای تفرقه انگیز، سخنان تنفرآمیز و خشونت علیه جهانیان و احساسات پاک بشردوستانه سلطه یافت است.

وی ضمن محکوم کردن تعرض به مساجد و عبادت گاهها در سرتاسر جهان اشاره کرد: حمایت از اماکن عبادی و حفظ آن از مهم ترین اصول تمامی ادیان آسمانی و سازمان های قانونی است.

همچنین عالم دینی ترکیه ادامه داد: در این خصوص از نخست وزیر و ملت کانادا به خاطر واکنش و محکوم کردن تعرض به مسجد "کبک" تشکر و قدردانی می کنم و می گویم موضع گیری کانادایی ها در مقابل این حادثه راهبرد سیاسی نبوده است بلکه در واقع یک موضع گیری بشردوستانه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha