جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت الله شرعی از کسانی بود که از عمرش به‌خوبی استفاده کرد و همواره درد دین و اصلاح جامعه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد درمراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله محمد علی شرعی، مدیر فقید  و سابق حوزه های علمیه  خواهران گفت: مدیریت عمر در زندگی انسان اهمیت زیادی دارد و سرنوشت او را رقم می زند.
وی بابیان این‌که گام‌به‌گام عمر، باید برای انسان اهمیت داشته باشد، افزود: مدیریت عمر به این معناست، سرمایه گران‌بهایی که انسان هزینه می‌کند، بررسی کند که در برابر آن چیزی به دست می‌آورد.
استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 27 سوره مبارکه فاطر گفت: در این آیه خداوند می‌فرماید،ما به شما عمر دادیم که متوجه بشویدف آن را چگونه هزینه کنید. نباید انسان با رها کردن زمان عمرش، به‌گونه‌ای رفتار کند که سرمایه بزرگی را ازدست‌داده و در برابر آن چیزی اندک به دست آورده است.
وی بابیان این‌که در این دنیا انسان‌هایی هستند که بالاترین بهره‌ها را از عمر خود به دست می‌آورند، گفت: بر اساس روایت معصوم، شدیدترین اندوه‌ها در زندگی از دست دادن فرصت‌هاست؛ قرآن کریم شرح‌حال برخی را در روز قیامت بیان می‌دارد که آن‌ها بیان می‌دارند که در دنیا به دنبال پیامبر رفته و به دنبال فلان شخص و فلان شخص نمی‌رفتند و برای خود ذخیره‌ای جمع‌آوری می‌کردند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: راه این است که انسان برای هزینه کردن عمرش، خردورزی و اندیشه کند و در زندگی با مشعل عقل حرکت کند تا در روز قیامت نگوید که کاش به دنیا بازگردانده شده و عمل صالح انجام دهد.
وی با اشاره به ارتحال آیت‌الله شرعی گفت: مرحوم آیت الله شرعی از کسانی بود که از عمرش به‌خوبی استفاده کرد و همواره درد دین و اصلاح جامعه داشت؛ ایشان انسانی ایثارگر و پرتلاش بود تا زمان مرگشان، از مسیری که انتخاب کرده بود، خسته نشد.
این سخنران افزود: آیت‌الله شرعی فردی انقلابی و همراه امام(ره) و مورد اعتماد مراجع عظام تقلید بود. ایشان در بخش سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقشی محوری و تأثیرگذار بود.
وی با اشاره به حساسیت ایشان در برابر منکرات در جامعه گفت: ایشان در این راستا، مسئولیت جمعیت ناصحین را در استان عهده داشت و همواره در مسیر خدمت به دین خدا و مکتب اهل‌بیت(ع) پرتلاش بود.
انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha