جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین موسوی دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات

یزد/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: مسئولت امروز طلاب و روحانیون در طول تاریخ بی‌سابقه است و ما هرچه توان داشته باشیم و تلاش کنیم باز نمی‌توانیم عمق مسئولیت خود را بفهمیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین موسوی در راستای چهاردهمین سفر استانی رئیس و مدیران ارشد مرکز خدمات، با حضور در مدارس علمیه امام خمینی(ره)، شفیعه و مصلی یزد با مدیران، اساتید و طلاب این مدارس دیدار کرد.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات در این دیدارها ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و با اشاره به سختی‌ها و مشکلاتی که امام(ره) در ایام تبعید تحمل کردند گفت:  امام (ره) با کمک خداوند و از آنجایی که برای خدا قیام کرده بودند، توانستند به موفقیت دست یابند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز و برجسته امام(ره) نظم در زندگی بود عنوان کرد: امام (ره) برای لحظه به لحظه زندگیشان برنامه داشتند و این برنامه بدون تغییر بود مگر اینکه حادثه یا کسالتی این برنامه را تغییر دهد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ابراز داشت: در طول تاریخ ایران و منطقه بی‌سابقه است که یک نفر در مقابل رژیمی سر تا پا مسلح و دارای امکانات فراوان و پشتوانه‌های غربی و شرقی بایستد و با بسیج مردم و اتکا به خداوند آن رژیم را ساقط کند.

وی تصریح کرد: خداوند می‌فرماید که هر کس با خدا باشد خدا با اوست و خداوند این سنت لایتغیر خود را در مورد امام(ره) به منصه ظهور گذاشت.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه امام (ره) اسوه و الگوی ما طلبه‌ها است گفت: هر چه دایره وجودی ما وسیع باشد می‌توانیم در دایره گسترده‌تری منشأ اثر باشیم، همان‌طور که امام(ره) توانستند منشأ اثری در سطح جهان باشند.

وی با اشاره به اینکه خداوند به دست امام(ره) بزرگ‌ترین معجزه صدسال اخیر در دنیا را به پیروزی رساندند عنوان کرد: امام(ره) هم در پیدایش این معجزه بزرگ و هم در ادامه آن پیشتاز بودند و امروز نیز خلف صالح امام(ره) ادامه دهند این راه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی بیان کرد: دوران قبل از انقلاب دوران بسیار سختی مخصوصاً برای طلاب علوم دینی بود ولی امروز شما در فضایی دارید نفس می‌کشید که یک فضای معنوی و انقلابی است که راحت می‌توانید درس بخوانید.

وی با اشاره به اینکه امروز پیشرفت علمی در جهان به‌صورت ثانیه‌ای است افزود: علم به‌سرعت در حال تغییر و تکامل است و ما هم در زمینه ارائه علوم الهی باید بیانی نو داشته باشیم.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات گفت: طلاب امروز باید زمان شناس، مکان شناس و عالم شناس باشند تا بتوانیم دنیا را از منبع عظیم و لایزال الهی سیراب کنیم.

وی ابراز داشت: مسئولیت امروز طلاب و روحانیون در طول تاریخ بی‌سابقه است و ما هرچه توان داشته باشیم و تلاش کنیم باز نمی‌توانیم عمق مسئولیت خود را بفهمیم.

در پایان این دیدارها، نماینده رئیس مرکز خدمات از طلاب ممتاز و حافظین قرآن این مدارس تجلیل کرد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha