شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عباس فرازی نیا

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی، ژرف نگری فقهی و خردمندی سیاسی را از ویژگی های بارز رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: یکی از وظایف افرادی که متنعّم به نعمت ولایت فقیه و نظام اسلامی هستند، داشتن بصیرت، آینده نگری و افق دید بلند است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا در نشست «نقش رهبری در استمرار موفقیت های جمهوری اسلامی» از سلسله نشست های «حوزه انقلابی، پشتیبان نظام اسلامی» که در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد با اشاره به روایت «علماء امتی افضل من انبیاء بنی اسرائیل»، امام خمینی(ره) را یگانه دوران و مقام معظم رهبری را جانشین صالح ایشان معرفی کرد و گفت: به درستی که امام و رهبری نعمت های بزرگی هستند که خداوند به مردم و انقلاب اسلامی عطا کرده است.

وی با اشاره به آخرین آیه سوره ضحی و آیه «وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا إِنَّ اللَّهَ لَغَفُورٌ رَحِيمٌ» (نحل/ 18)، ابراز کرد:  نسبت به نعمت هایی که خداوند به ما ارزانی داشته مسئول هستیم و در مورد آن ها از ما سؤال خواهد شد.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت وظیفه شناسی در برابر نظام اسلام، عنوان کرد: یکی از وظایف افرادی که متنعّم به نعمت ولایت فقیه و نظام اسلامی هستند، بصیرت و آینده نگری است و این افراد باید افق دید بلندی داشته باشند و در جزئیات توقف نکنند.

سه شاخصه بصیرت

حجت الاسلام فرازی نیا، تشخیص ولی، دشمن و تکلیف را سه شاخصه اصلی بصیرت برشمرد و افزود: انسان بصیر در کنار شناخت ائمه اطهار (ع)، خباثت ها و پلیدی های دشمنان اسلام از جمله بنی امیه و بنی عباس را نیز می شناسد و بر این مبناست که در کنار درود فرستادن، لعن هم در زیارات آمده است.

وی تأکید کرد: ما باید رژیم ستمشاهی و جوّ دوران پیش از انقلاب را به جوانان بشناسانیم تا ارزش و عظمت فعالیت های امام(ره) و انقلابیون شناخته شود.

چهار ویژگی برجسته رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام فرازی نیا رهبر معظم انقلاب را عالمی مجاهد، متّقی و مدیر معرفی کرد و گفت: علم ایشان در مجامع عمومی و در حوزه علمیه کمتر مورد توجه قرار گرفته است و حال آن که ایشان علی رغم تمام گرفتاری های اجتماعی، سیاسی و حکومتی، مطالعه روزانه شان ترک نمی شود و بیست و یک سال است که درس خارج دارند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی اشراف بر ابواب و قوانین مختلف فقه و اصول، دقت و ژرف نگری در تاریخ و تحلیل های دقیق در عقاید و کلام را از ویژگی های علمی رهبر معظم انقلاب برشمرد و اضافه کرد: این فعالیت های علمی هیچ گاه مانع فعالیت های مجاهدانه و انقلابی و حضور در صحنه ایشان نبوده است.

وی با اشاره به مجاهدت های رهبر معظم انقلاب در دوران انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی در دوران رهبری، ابراز کرد: خردمندی و سیاست های به هنگام رهبر معظم انقلاب کار را به جایی رسانده است که کشوری همچون روسیه در خدمت سیاست های منطقه ای ایران در دفاع از محور مقاومت قرار گرفته است.

حجت الاسلام فرازی نیا در مورد تقوای رهبر معظم انقلاب، گفت: تقوای ایشان در حفظ حرمت حریم علماء، شخصیت ها و بزرگان و رعایت بیت المال جلوه گر است؛ اکنون اجتهاد علمی رهبر انقلاب بر بسیاری از علماء اثبات شده است.

سخنران اين نشست با اشاره به ساده زیستی رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: زندگی ایشان تنها از نذورات مردم می گذرد و از دوران ریاست جمهوری تاکنون حقوقی دریافت نکرده و از خمس و سهم امام نیز استفاده نکرده اند.

وی در پایان در مورد مدیر و مدبّر بودن رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: آیت الله العظمي خامنه ای بودند که توانستند دوم خردادماه را حماسه ملی اعلام کنند و کشور را از تنگناها و فراز و نشیب هایی از جمله فتنه 88 عبور دهند.

حجت الاسلام فرازی نیا گفت: رهبر معظم انقلاب علی رغم وجود دشمنان و فتنه گران داخلی توانستند آن ها را به خوبی کنترل کنند و کمترین بهانه را به دست دشمنان و افراد ضدانقلاب ندادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha