جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حمید حسن زاده

حوزه/ امام جمعه میاندوآب گفت: وظیفه حوزه های علمیه در هنگام اختلاف آرا بین مسئولان نظام، ایجاد اتحاد و یکپارچگی در بین آنان و نیز ایجاد فضای امید در میان مردم است.

حجت الاسلام حمید حسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با برشمردن نقش روحانیت در تبیین اسلام ناب محمدی و خنثی سازی توطئه دشمنان برای مقابله با اسلام هراسی، اظهار داشت: بی شک حوزه های علمیه نقش بسزایی در تبیین و تبلیغ آموزه های دینی در جوامع اسلامی داشته و برای سالم‌سازی و مقابله با حربه دشمنان از طریق اسلام هراسی در فضای بین الملل و سراسر جهان بایستی بیش از بیش برای نشان دادن چهره واقعی اسلام ناب تلاش کنند.

امام جمعه میاندوآب افزود: از سوی دیگر حوزه های علمیه باید در مسائل سیاسی و اجتماعی ورود کرده و ضمن شناسایی آسیب های اعتقادی جامعه، سبب تداوم و انتقال پیام انقلاب و اسلام به سراسر دنیا شوند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه حوزه های علمیه در هنگام اختلاف آرا بین مسئولان نظام، ایجاد اتحاد و یکپارچگی در بین آنان است، تصریح کرد: علاوه بر آن باید فضای امید را در بین مردم ایجاد کنند.

حجت الاسلام حسن زاده بیان داشت: حوزه های علمیه باید حضور موثر، پویا و همیشگی در صحنه های مختلف کشور در کنار مردم داشته باشند و ضمن افزایش استقامت مردم در مشکلات، در تعیین سرنوشت آنان احساس مسئولیت داشته لذا در مقابل آرمان های نظام و شهدا وفادار باشند.

امام جمعه میاندوآب افزود: با توجه به اینکه جهان تشنه معارف اسلامی و حقیقت و واقعیت است، حوزه های علمیه بهترین فرصت را برای نشر دقیق این مسائل به صورت دقیق به زبان های روز دنیا در اختیار دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha