جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 داعش

حوزه/ یک گزارش جدید نشان داد افراط‌گرایان داعشی، رسانه‌های جمعی را سلاحی موثر برای ترویج پیام رادیکال و ایدئولوژی افراط‌گرایانه خود می‌دانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از نیویورک تایمز، یک گزارش جدید ترجمه شده از اسناد گروهک تروریستی داعش نشان می‌دهد افراط‌گرایان داعشی، رسانه‌های جمعی را سلاحی موثر برای ترویج پیام رادیکال و ایدئولوژی افراط‌گرایانه خود می‌دانند.

مرکز بین‌المللی مطالعات افراط‌گرایی و خشونت سیاسی در لندن گفت: داعش یک استراتژی سه جانبه برای به دست آوردن حامیانش در دنیا دارد که شامل پرتاب موشک «رسانه‌ای» می‌باشد.

چارلی وینتر محقق ارشد این گزارش را بر اساس «عملیات‌های رسانه‌ای» 55 صفحه‌ای مستند منتشر شده آنلاین سال گذشته نوشته است.

وینتر که این اسناد را از زبان عربی به انگلیسی ترجمه کرده است می‌گوید: افراط‌گرایان 3 استراتژی اصلی دارند. استفاده از رسانه‌ها برای انعکاس یک جایگزین مثبت و جذاب برای بحث‌های مذهبی کنونی، استفاده از رسانه برای مقابله با درو‌غ‌های مدعیان به اصطلاح «صلیبی» و استفاده از رسانه‌ها برای انعکاس اقدامات تروریستی‌ و منحوسی چون حملات تروریستی پاریس، بروکسل و فیلم گردن زدن اسرای جنگی.

* عملیات رسانه‌ای داعش در سال گذشته ضعیف شده است

وی افزود: عملیات رسانه‌ای این گروه با از دست دادن مناطق زیادی در عراق و سوریه در سال گذشته ضعیف شده است. آن‌ها نصف ظرفیت سال گذشته فعالیت رسانه‌ای دارند، اما همچنان تبلیغات‌شان را به گوش پیروان‌ واقعی‌شان می‌رسانند.

طبق این گزارش شبه نظامیان داعشی معتقدند که رسانه‌های جمعی اگر به درستی هدایت شوند می‌توانند قدرت بسیار بیشتری از قوی‌ترین بمب‌های انفجاری داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha