جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده

حوزه/ کارشناس حوزوی گفت: تهمت زدن به حدی مذموم و ناپسند است که حتی شیطان هم از آن بیزار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده، در جمع طلاب و روحانیون کرمانشاه با اشاره به ضرورت نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی، بر دوری انسان از برخی گناهان تاکید کرد و اظهار داشت: تهمت و بهتان به عنوان یکی از گناهان بزرگ به اندازه اى زشت و زننده است كه حتى شیطان هم از انجام دهنده آن دو بیزار است.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: شیطان از رفتارهاى زشت و اعمال خلاف استقبال مى كند؛ ولى برخى از رفتارهاى ناروا آن قدر زشت و پلیدند كه شیطان هم آن ها را تأیید نمى كند.

حجت الاسلام رضوانی زاده با اشاره به شومی تهمت و بهتان، تاکید کرد: تهمت،  آثار شومى هم براى تهمت زننده و هم براى تهمت زده شده به بار مى آورد.

وی با اشاره به اینکه پیامد تهمت بر بعد معنوى قابل تامل است، گفت: روایتى از امام جعفر صادق (ع) در این باره آمده است که می فرماید: "آن گاه كه مۆمن به برادر مومنش تهمت زند، ایمان در دل او ذوب مى شود؛ همان گونه كه نمك در آب ذوب مى شود.

این کارشناس حوزوی با تاکید بر پیامد تهمت بر روابط انسانى، تاکید کرد: امام جعفر صادق (ع)می فرمایند "كسى كه برادر دینى اش را متهم كند و به او تهمت بزند بینشان حرمتى وجود ندارد".

حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: دین مبین اسلام، آبرو و حرمت مومن را بزرگ تر از كعبه و حتى قرآن دانسته است و این نشانه از نیاز بیشتر جامعه برای دوری از تهمت و بهتان است.

وی بیان کرد: امام معصوم در این باره تاکید می فرمایند: " اگر كسى سخنى را بر ضد مۆمنى نقل كند و قصدش از آن، زشت كردن چهره او باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از محور دوستى خود خارج مى كند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ ولى شیطان هم او را نمى پذیرد و بعید است توفیق توبه پیدا كند. خداوند نسبت به گناه تهمت كوتاه نمی‌آید. هم در دنیا و هم در آخرت انتقام می‌گیرد".

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha