جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که اخلاق و زندگی انسان باید مطابق سبک زندگی اهل بیت(ع) باشد، گفت: هر چه اخلاق انسان کمتر رنگ و بوی اهل بیت(ع) داشته باشد، آسیب پذیری نیز بیشتر خواهد شد و موجب لجام گسیختگی در جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار با طلاب و اساتید حمدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند، بیان کرد: بعثت انبیای الهی(ع) برپایه اخلاق مداری بوده است. فردی که شخصیت خود را نشناسد، از شئون الهی به دور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: وجود شر در جامعه ریشه در نفس انسان دارد که باید انسان بتواند بر نفس خود غلبه کرده و مفاهیم اخلاق برای جامعه به طور واضح پایه گذاری شده و به دنبال آن باید گام برداشت.

وی افزود: اعتقادات انسان گوشه ای از مسائل اخلاقی است، چرا که اعتقادات انسان در اخلاق او دخیل است. انسانی که شخصیت خود را نشناسد از شئون الهی به دور خواهد بود.

وی  با بیان این که اخلاق و زندگی انسان باید مطابق سبک زندگی اهل بیت(ع) باشد، ابراز داشت: هر چه اخلاق انسان کمتر رنگ و بوی اهل بیت(ع) داشته باشد، آسیب پذیری نیز بیشتر خواهد شد و موجب لجام گسیختگی در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان خطاب به طلاب و روحانیون، گفت: شما در جهت خدمت به نوع انسان و جایگاه الهی دنباله روی انبیای الهی باشید، چرا که می توانید بیشتر مردم را یاری کنید.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha