شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده / مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، به نقش مهم مبلغان دینی در ترویج اصل دین در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: گسترش احکام و ارزش های دینی در جامعه با تلاش و مجاهدت های علما و روحانیان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان، به نقش مهم مبلغان دینی در ترویج اصل دین در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: گسترش احکام و ارزش های دینی در جامعه با تلاش و مجاهدت های علما و روحانیان صورت گرفته است.

وی با اشاره به چند ویژگی برجسته مبلغان موفق، اظهار داشت: مبلغان موفق همواره در حال تازه سازی خود هستند و به تناسب اولویت نیازهای جامعه در کنار شناخت دقیق مخاطب خود، دائما در حال خوشه چینی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مبلغان افرادی دلسوز و نگران برای جامعه هستند و تحولات اجتماعی را رصد می کنند و برای هر دردی به دنبال درمان می گردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: مبلغان احیاگران اسلام و ارزش های الهی هستند و در کنار دعوت مردم، خود به آنچه بیان می کنند عمل می کنند.

وی با بیان این که روحانيت شيعه درطول تاريخ همواره به حراست ازمنابع ومتون ديني پرداخته و مرزبان فرهنگ و‌ عقايد اسلامي بوده است، افزود: امروز نیز روحانیت در خط مقدم دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی قرار دارد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که نظام اسلامی با روحانيت عجين شده است و به همين دليل دشمن کوشش مي‌کند روحانيت را تضعيف کنند، گفت: دشمنی با روحانیت پیشینه تاریخی دارد و از گذشته تا به امروز این دشمنی ها به شیوه های مختلف وجود داشته است.

وی با بیان این که روحانيت وارث انبياء و اولیای الهی است، گفت: روحانيت در زمان پيروزي انقلاب اسلامي نقشي خطير، تاثيرگذار و ماندگاري بر عهده داشت و اين نقش و تاثيرگذاري تا امروز که سه دهه از پيروزي انقلاب گذشته نيز ادامه دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: روحانيت امروز باید احساس مسئوليت بيشتري نسبت به مسائل روز داشته باشد و خود را آماده و مجهز براي جنگ با دشمن در سنگر علمي و فرهنگي کند تا بتوانيم در برابر شبهاتي که دشمنان به وجود آورده‌اند پاسخ‌گو باشيم و لشکريان امام زمان(عج) را فراهم آوريم.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اينکه مبلغان به عنوان سفيران عرصه تبليغ احکام ديني بايد با ترويج احکام اسلامي ارزش‌هاي ناب شريعت محمدي(ص) را در جامعه گسترش دهند، افزود: جامعه در هر زماني نيازمند آموختن مباني ديني است و اين مسئله در طول تاريخ وجود داشته است.

وي روحانيت را نهادي کاملا مستقل از همه جريان‌ها دانست و با اشاره به سخنان شهيد مطهري در خصوص ساماندهي امور روحانيان اظهار داشت: در کشورهاي اسلامي بايد روحانيت در کنار ملت باشد و مستقر بماند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اگر تلاش ها و از خودگذشتگی علما و بزرگان دینی در طول تاریخ نبود به طور حتم تحریف های بسیاری در دین صورت می گرفت، افزود: دشمنان و بدخواهان شریعت محمدی کمر به نابودی دین بسته بودند و این مسأله در تاریخ به اثبات رسیده است.

وی با اشاره به این که روحانیت شیعه هر آنچه در توان داشت برای دفاع و حراست از دین به میدان آورد و از ارزش های اسلامی دفاع کرد، بیان داشت: باید قدردان چنین شخصیت های بزرگی در تاریخ تشیع باشیم که حتی با تقدیم جان خود نیز نگذاشتند به اسلام ناب خدشه ای وارد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha