جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مصطفی علما

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه گفت: انسان خداترس باید در اطاعت از فرامین الهی کوتاهی نکند، زیرا انسانی که در حفظ گوهر خود در برابر وسوسه های شیطانی مقاوم می باشد، انسانی وارسته و خداپرست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، شامگاه یکشنبه درجلسه اخلاقی که با حضور طلاب و روحانیون، در مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه برگزار شد، گفت: اگر انسان فلسفه وجودی خود را بفهمد، بی شک از ورود به گناهان و معصیت ها به دور خواهد ماند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینجا جایگاه انسان بالاست و نباید با کارهای سطحی آن را زیر سئوال ببرد، اظهار داشت: امیرالمومنین حضرت علی (ع) همیشه به مسلمانان درباره گوهر انسانی آنها تذکر می دادند و می فرمودند که در حفظ این عطیه الهی کوشا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: انسان خداترس باید در اطاعت از فرامین الهی کوتاهی نکند، زیرا انسانی که در حفظ گوهر خود در برابر وسوسه های شیطانی مقاوم  باشد، انسانی وارسته و خداپرست است.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه انسان باید نفس خود را به خوبی بشناسد و گوهر انسانیت را به حراج نگذارد، بیان کرد: اگر انسان به خوبی نفس خود را بشناسد، به مادیات و... نیازمند نیست، زیرا به خدای متعال وصل شده است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه اسلام دین رأفت و مهربانی است، افزود: اگر می خواهیم در آخرت سربلند باشیم، باید تقوا و پرهیزکاری را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، زیرا انجام این اعمال انسان را آتش جهنم نجات خواهد داد.

آیت الله علما در ادامه با انتقاد از افرادی که خود را در دام شیطان انداخته اند، گفت: کسانی که همیشه به دنبال نفس خود هستند، خداوند نور و زیبایی را از آنان می برد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه  در پایان تصریح کرد: افرادی که رستگاری و تقوا را پیشه  کنند، نزد خداوند عزیزتر هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha