جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی-مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: اگر کسی بتواند باغی را احداث و برای استفاده عموم وقف نماید، این کار همان سیره و روش اهل بیت(علیهم السلام) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی، صبح امروز در جمع کارکنان شعبه شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، اظهار داشت: آمال و آرزوی هر انسانی علاوه بر رضایت پروردگار، ورود به بهشت می باشد و همیشه از توصیفات تجلی بخش بهشت، درختان و میوهای آنان مدنظر است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در تعاریف بهشت، به وجود درختان مثمر و چشمه های روان اشاره شده است، تأکید کرد: این توصیف از بهشت که باغ‌های سرسبز در آنها آمده، به این دلیل است که برای پناه بردن از شر خشکسالی، راهش فراتر از سد سازی و... می باشد و امروز علم این موضوع را تأیید کرده است.

وی ادامه داد: برای شکوفایی مجدد طبیعت و راه ندازی چشمه ها و قنات ها، بهترین راه ممکن، کاشت درخت و ایجاد باغ می باشد و این مهم، در بلند مدت ثمره خود را به خوبی نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اضافه کرد: از سوی دیگر باید گفت که وجود درختان عام المنفعه می باشد و نه تنها نجات بخش بشریت، بلکه ناجی تمام جانداران بر روی زمین است، لذا به همین علت مهم در ادیان الهی ، به ویژه در دین مبین اسلام جایگاه طبیعت و حفظ آن به کرار گوشزد شده است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به همین منظور رسول اکرم (ص) می فرمایند که هر کس شاخه درختی را بشکند همانند این است که بال فرشته ای را شکسته است.

این کارشناس امور قرآنی اظهار داشت: درختان هم در تعاریف بشر، رتبه می شود به درختان مثمر و غیرمثمر که به نظر بنده اگر خوب دقت کنیم متوجه خواهیم شد که در طبیعت ما درخت به معنای واقعی، غیرمثمر نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه وجود تمام درختان برای زندگی بشریت ضروری است، گفت: درست است که برخی درختان محصول دارند و عده ای فقط محصول شان چوب آنها می باشد، اما تمام درختان مثمر هستند و یکی از مهمترین باقیات و صالحات در کنار مسجد، مدرسه و بیمارستان ساختن، ایجاد باغ و فضای سبز است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر کسی بتواند باغی را احداث و برای استفاده عموم وقف نماید این کار همان سیره و روش اهل بیت(علیهم السلام) است که می طلبد علمای اعلام با همکاری رسانه ملی به این موضوع بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha