جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجتهده صفاتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع از مقام امامت را سرلوحه مسئولیت های خویش قرار دادند و با تمام توان به ارائه رهنمودهای شایسته و مبارزه با زرمداران و زور محوران پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، بانو مجتهده زهره صفاتی در همايش علمي پژوهشي" بانوي بركت"، در جمع بیش از صد نفر از بانوان سطوح عالی حوزه و دانشگاه در تالار همایش بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی تأکید کرد: زهرای مرضیّه (س) در اثبات حق و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد و این امر را تکلیف خود می دانست.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) حرکت و هدایت انسان ها را بدون امام، سکون و ساکت می دانست، گفت: ایشان زمامداری زیان آلود و باطل نااهلان را باعث دور ماندن مردم از مسیر صراط مستقیم می دانست و به همین علت دفاع از مقام امامت را سرلوحه مسئولیت های خویش قرار داده و با تمام توان به ارائه رهنمودهای شایسته و مبارزه با زرمداران و زور محوران پرداختند.

مدرس حوزه خواهران گفت: سیره معصومین (ع) در راستای حفظ ارزش های اصیل اسلامی از مواردی است که علاوه بر هدایت و نجات انسان ها، نقش قابل تاملی را در حفظ آرمان های جامعه مسلمانان ایفا می کند.

صفاتی ادامه داد: گرچه دوران حیات حضرت زهرا(س) پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص) بسیار کوتاه بود، امّا خط مشی سیاسی آن حضرت در طول حیات نشان می دهد که موضع گیری شان معقول ترین و پسندیده ترین روش ممکن بود و امکان داشت که هرگونه حرکت و موضع گیری دیگری غیر از آن ضربات جبران ناپذیری بر پیکر اسلام وارد سازد.

وی با اشاره به اینکه ارزش فاطمه‌ زهرا (س) به عبودیت و بندگی خدا و عبادت ایشان یک عبادت نمونه است، اظهار داشت: عنوان صدیقه کبری نیز به این علت است که انسان صدیق هر آنچه را می اندیشد و می گوید، صادقانه در عمل نشان دهد.

این بانوی مجتهده افزود: دختر پیغمبر(ص) ذره‌ای از لذت های دنیا و تشریفات و تجملات را به خود راه نمی‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه بزرگ‌ترین خدمتگزاری، نسبت به زائران و مجاوران امام رضا(ع) است، افزود: خادمان بارگاه منور رضوی با خلوص نیت در این دستگاه نورانی به خدمت می پردازند و بزرگترین افتخارشان را دلداگی به ساحت قدسی امام رضا(ع) می دانند.

این مدرس حوزه خواهران با بیان اینکه عرصه خدمت از زندگی شخصی و اجتماعی خدام امام رضا(ع) را نمی توان تفکیک کرد، گفت: خادمان امام رضا(ع) باید تکریم و احترام به زائران  را جدی تر بگیرند ، زیرا تنها خادمان یک عنوان دارند، آن خادم امام رضا است.

صفاتی در این باره اظهار داشت: میهمان دوستی و میهمان نوازی از جمله برترین صفات انسانی است، که  این ویژگی در سیره پیشوایان اسلام بسیار دیده می‌شود و جایگاه ویژه ای نزد معصومان ( ع) دارد.

وی با اشاره به مصدایق مهمان نوازی در سیره حضرت زهرا(س) گفت:  امام رضا(ع) نیز همچون اجداد طاهرین خود اهتمام ویژه ای بر تکریم و ارج گذاری بر میهمان داشتند، چنانکه شيخ صدوق در کتاب «عيون اخبار الرضا(ع)» از يک ميهماني ويژه گزارشي مي دهد که در آن نحوه پذيرايي از ميهمان و ادب ميهمان داري را بازگو مي کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha