جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فضای مجازی

حوزه/ حجت الاسلام همت گیر با بیان اینکه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی‌ افراد با استفاده از شبکه‌های اجتماعی از احوال یکدیگر جویا می‌شوند، گفت: فضای مجازی بین خانواده ها جدایی انداخته و افراد را از خویشاوندان خود دور کرده است.

حجت الاسلام سعید رضا همت‌گیر در  گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان باب صله رحم و تاثیرات اجتماعی و فردی آن در جامعه اسلامی، عنوان کرد: صله رحم یکی از سنت های اخلاقی است که در دین اسلام توصیه های فراوانی به انجام آن شده است.

استاد حوزه در رابطه با آثار و برکات صله رحم عنوان کرد: یکی از مباحثی که اسلام درباره صله رحم تاکید بسیاری برآن داشته، افزایش طول عمر است که در درجه اول بر صله پدر و مادر تاکید شده، همچنین که احترام آن‌ها نیز از اوجب واجبات است.

وی  با اشاره به اینکه از دیگر آثار صله رحم افزایش روزی است، افزود: در روایت آمده اگر کسی صله رحم کند، خدا رزق او را زیاد می‌کند و  اگر مشکلی برای شما پیش آمد نزد پدر و مادر خود بروید و از آنان بخواهید که برای شما دعا کند همچنان که از معصومین(ع) به ما رسیده هیچ دعایی بالاتر از دعای پدر و مادر نیست همان طور که باید از نفرین آنان، آدمی هراس داشته باشد.

این استاد حوزه افزود: از دیگر آثار و برکات صله رحم، محبوبیت نزد خویشاوندان است، چنانکه هرکس بین اقوام محبت بیشتری داشته باشد نزد آنان محبوب تر از دیگران است.

حجت الاسلام همت گیر در ادامه با بیان اینکه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی‌ افراد با استفاده از شبکه‌های اجتماعی از احوال یکدیگر جویا می‌شوند، گفت: فضای مجازی بین خانواده ها جدایی انداخته و افراد را از خویشاوندان خود دور کرده است.

وی با بیان اینکه صله رحم آگاهی و تجربه را افزایش می‌دهد، افزود: در صله رحم به طور طبیعی افراد با یکدیگر مشورت می‌کنند و با توجه به اینکه هرکس در زندگی خود تجربه‌ای به‌خصوص دارد دیگران از این تجربیات بهره‌مند می‌شوند.

این استاد حوزه افزود: با توجه به روایات صله رحم اعمال انسان را پاکیزه و بلا را دفع می‌کند، لذا همانطور که نوافل، نواقص نماز را از بین می‌برد و آن را پاکیزه می‌کند، صله رحم نیز اعمال انسان را  پاکیزه می‌گرداند.

وی در پایان اظهار کرد: صله رحم حساب انسان در روز قیامت را آسان می‌کند، براین اساس ایام عید نوروز فرصتی طلایی است که افراد در این زمینه کوشا باشند و بیشترین بهره را ببرند و از برکات دنیوی و اخروی آن بهره‌مند گردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha