جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: در دانشگاه باید علوم و فعالیت ها به سمتی پیش برود که خروجی مثبت و تولید ثروت علمی کند و راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی را عملی نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار رئیس دانشگاه آزاد استان قم گفت: از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بود و با توجه به حجم عظیم جوانان انقلابی و مومن اقتضاء ایجاب می کرد در شهرهای مختلف با انگیزه های گوناگون مراکز علمی تاسیس شود که در حوزه علمیه نیز این اقدام صورت و مورد تائید قرار گرفت.

امام جمعه قم افزود: دانشگاه و حوزه علمیه با توجه به رسالتی که دارند باید کاملا از نظر برنامه ها، گرایش ها، طرح ها و دیگر مباحث در خدمت نظام اسلامی باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خاطر نشان کرد: وجود سلیقه های مختلف در کشور یک امر ضروری و نشان دهنده پویایی انقلاب است و اگر همه یکدست و با یک گرایش و یک سلیقه باشند رشد علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اتفاق نمی افتد و بحران های مختلف به وجود می آید.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی یک نظام آزاد اندیش و پویا است و به همه سلایق که در چارچوب ارزش ها فعالیت می کند احترام می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه افزود: انقلابی می تواند دوام بیاورد که به ارزش های خود احترام بگذارد، به خصوص اگر این ارزش ها اسلامی باشد و انقلاب  در ایران علاوه بر ایستادگی بر روی ارزش ها، اسلامی و برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) می باشد.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: اکثر مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران، دلبسته حزب و جناح خاصی نیستند و همیشه پای ارزش های الهی ایستادگی می کنند و حزب واقعی در ایران همان حزب الهی و برگرفته از اندیشه های اسلامی است.

وی افزود: در دانشگاه باید علوم و فعالیت ها به سمتی پیش برود که خروجی مثبت و تولید ثروت علمی کند و  راهکارهای رسیدن به  اقتصاد مقاومتی را عملی نماید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: اگر احساس مسئولیت در برابر خداوند نهادینه شود، کارها سالم تر و بهتر انجام می شود و درک آسیب هایی که جوانان دانشجو را تهدید می کند و پرهیز از اختلافات جناحی و سیاسی وظیفه مسئولین دانشگاه ها است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان گفت: باید از روحیه پاک جوانان دانشجو به سمت تعالی بخشی و رشد علمی استفاده بهینه کرد تا از این طریق فضای علمی و معنوی نهادینه شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha