شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: اگر مسير درست است و اقدامات در مسير و هدف صحيح در حال انجام باشد، كسي اين مسير را بر هم زند خيانت كرده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، امروز در ديدار با دكتر سقائيان‌نژاد شهردار و مديران شهري قم كه در سالن محراب شبستان امام خميني حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بيان اينكه در گذشته در دو نگاه شهر قم مورد توجه بوده است، گفت: قبل از انقلاب بخاطر حضور علما به شهر قم بي مهري مي‌شد و پس از انقلاب نيز اين شهر مظلوم واقع شد بخاطر اينكه اگر حرفي زده‌ مي‌شد مي‌گفتند كه چون شهر انقلاب است نبايد فضايي ايجاد شود.

امام جمعه قم با اشاره به حضور مديريت جديد شهري در قم، گفت: شاهد اصلاح نگاه فعلي در شهرداري هستيم و نبايد اينطور فكر شود كه قم فقط شهر روحانيون است بلكه اين شهر، شهر انقلاب و حضرت معصومه(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین سعيدي با تاكيد بر ضرورت توجه به محلات محروم و نگاه شهرداري در تقويت اين رويكرد، يادآور شد: بايد نگاه عمومي به شهر قم داشت؛ اگر قم در حاشيه كوير و متكي به خود بود شايد مي‌توانستيم اين نگاه را قبول كنيم اما قم امروز شاهراه ۱۷ استان است و عمده مردم كشور از امكانات اين شهر استفاده مي‌كنند و بايد تناسب در نگاه به اين شهر رعايت شود.

وي با اشاره به تعبير رهبري در مورد قم كه اين شهر براي كل كشور است، افزود: قم مركز جهان تشيع و انقلاب است و ماندن در اين شهر نيازمند تامين زيرساخت‌ها است.

توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاكيد بر اينكه در پروژه‌ها و طرح‌ها دو روش وجود دارد، گفت: يك روش اين است كه شروع طرح را برخي بسيار برجسته مي‌كنند و با اين كار اميد و توقعي در دل‌ها ايجاد مي‌شود كه در پي آن انتظاراتي وجود دارد كه در تاريخ معين پروژه به افتتاح برسد.

*تاخير در تكميل پروژه‌ها در شهروندان بازتاب درستي ندارد

حجت الاسلام والمسلمین سعيدي با تاكيد بر اينكه براي پروژه‌ها بايد تعريف درستي داشت، گفت: تاخير در تكميل پروژه‌ها در شهروندان بازتاب درستي ندارد و بسياري از موارد داخلي را شهروندان اطلاع ندارند كه شايد اين تاخيرها به دليل تغييرات در پروژه و يا مسائل دیگر باشد.

وي گفت: اگر دستگاهي اعتبار خود را در بين شهروندان از دست داد اين اعتبار ارزش والايي دارد كه زمينه خوبي براي آن ايجاد نمي‌كند.

امام جمعه قم گفت: بهتر اين است كه كلنگ‌زني پروژه‌ها با تبليغات كمتري باشد تا مطالبه كمتري باشد ولي افتتاح پروژه‌ها با اطلاع‌رساني گسترده انجام شود تا شهروندان نيز اعتماد و اميد بيشتري داشته باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین سعيدي با تاكيد بر اينكه از هركار تبليغاتي غير موثر و غيرمفيد اجتناب كنيد، گفت: نگاه شما بايد خدمت به شهروندان باشد و اين خدمت را عبادتي براي خدا ببينيد.

وي با بيان اينكه هركس مي‌خواهد در قم كار كند زندگينامه و مظلوميت حضرت معصومه(س) را مورد توجه قرار دهد، گفت: مظلوميت حضرت معصومه(س) و عزت ايشان در امروز بايد براي همه ما درس باشد.

توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان كرد: اگر مسير درست است و اقدامات در مسير و هدف صحيح در حال انجام  باشد كسي كه اين مسير را بر هم زند خيانت كرده است.

خاطر نشان می شود: در اين ديدار مديران شهري ضمن ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته در سال ۹۵، برنامه‌هاي خود در سال جاري را تشريح كردند.

دکتر سقاییان نژاد شهردار قم در اين ديدار با اشاره به برنامه‌ريزي شهرداري براي تحقق شعار رهبري در سال ۹۶ گفت: براي سال ۹۶ بالغ بر ۲۰ پروژه مهم را در دستور كار داريم كه تقاطع غيرهمسطح شهرك قدس، فاز سوم بلوار آيت‌الله بروجردي، تقاطع غيرهمسطح ميدان وليعصر، كلنگ‌زني ۱۰ مجموعه فرهنگي و تفريحي در مناطق هشتگانه و... از آن جمله است.

سقائيان‌نژاد به راه‌اندازي ۲۰ مجموعه ورزشي روباز در شهر قم در سال ۹۶ اشاره كرد و افزود: تمام اين امكانات وضعيت خوبي را در شهر قم ايجاد مي‌كند و شاهد رفاه و آسايش بيشتر شهروندان خواهيم بود.

وي به انعقاد قرارداد افزودن ۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومي شهر قم اشاره كرد و گفت: براي تمام پروژه‌هايي كه برنامه‌ريزي كرديم بودجه پيش‌بيني شده و با عنايات حضرت معصومه(س) و مديريت جهادي به دنبال تحقق رشد و توسعه شهر قم هستيم.

محسن رنجبر معاون برنامه ريزي و سرمايه انساني شهردار نيز در اين ديدار تحقق ۱۰۱ درصدي بودجه سال ۹۵ را مورد توجه قرار داد و گفت: براي ارزيابي اين وضعيت سيستم‌هاي مختلفي در شهرداري بپيش‌بيني شده است.

وي پيگيري تحقق سيستم جبران خدمت در شهرداري را يادآور شد و گفت: اين سيستم انگيزه خوبي را در نيروهاي شهري ايجاد مي‌كند و مي‌توانيم با سرعت بهتري توسعه خدمات شهري را دنبال كنيم.

عليرضا قاري قرآن معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهردار قم نيز در ادامه اين ديدار با تاكيد بر اينكه تمام پروژه‌هاي نيمه كاره تا پايان دوره چهارم شورا افتتاح مي‌شود، افزود: باقي پروژه‌ها نيز براساس برنامه‌ريزي با سرعت خوبي در حال پيگيري است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha