سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام سمیعی پاقلعه-مدیر مدرسه باب العلم کاشان

حوزه/ خیرین با همکاری روحانیون و طلاب حوزه های علمیه، در شهرها و روستاها، مشکلات مردم خصوصاً جوانان را حل کنند.

حجت الاسلام سمیعی پاقلعه، مدیر مدرسه علمیه باب العلم آیت الله اعتمادی(ره) کاشان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کاشان، به دیدگاه اسلام نسبت به عید نوروز اشاره کرد و گفت: هرچند ممکن است عده ای اشکالاتی را پیرامون عید نوروز مطرح کنند، ولی محتوای نوروز همان چیزی است که اهل بیت (ع) پیرامون بذل، عفو، بخشش، صله رحم و اطعام دهی به نیازمندان از مردم خواسته اند.

وی افزود: اگر به موارد و محتوایی که مردم در عید نوروز براساس دین مبین اسلام انجام می دهند پای بند باشیم، قطعاً خواهیم توانست به موارد مد نظر اهل بیت (ع) دست پیدا کنیم.

مدیر مدرسه علمیه باب العلم آیت الله اعتمادی(ره) کاشان، نوروز را فرصتی مناسب برای رفع مشکلات نیازمندان، اقوم و بستگان دانست و گفت: با توجه به اینکه در دید وبازدیدها با مشکلات اقوم وبستگان خود آشنا می شویم، سعی کنیم تا جایی که می توانیم درصدد رفع آنها برآییم.

حجت الاسلام سمیعی افزود: دراین روزها بعضی ازدوستانی که به عنوان استاندار، فرماندار، بخشدار و یا هر سمت دیگری، به شهرها و روستاها برای دید وبازدید بستگان و خانواده خود می روند، اگر با مشکلی برخورد می نمایند، می توانند جهت حل آن به مقامات بالا دستی انتقال دهند.

مدیر مدرسه علمیه باب العلم آیت الله اعتمادی(ره) کاشان، همچنین به نقش روحانیون در رفع مشکلات خانوادگی مردم و جوانان اشاره کرد و بیان داشت: گاهی اتفاق افتاده یک روحانی در ایام نوروز وقتی به زادگاهش می رفته، با انجام کارهای مشاوره ای دینی، ضمن اینکه مانع ازهم پاشیدگی کانون گرم خانواده ای شده، وسیله ازدواج جوانانی را هم از طریق خیرین فراهم نموده است.

 وی افزود: خیرین با همکاری روحانیون و طلاب حوزه های علمیه، در شهرها و روستاها، مشکلات مردم خصوصاً جوانان را حل کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha