سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اضافه شدن منوی غذای حلال به بسیاری خانه‌های استیک در کانادا

حوزه/ با رشد فزاینده جمعیت مسلمانان در کانادا، تعداد رو به افزایش خانه‌های استیک در تورنتو در غذای حلال به لیست غذاهایشان افزوده‌اند که بعضی از آن‌ها نه تنها به خاطر مسلمانان بلکه به سبب کیفیت گوشت حلال، جذب غذاهای حلال شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، با رشد فزاینده جمعیت مسلمانان در کانادا، تعداد رو به افزایش خانه‌های استیک در تورنتو در حال اضافه کردن غذای حلال به لیست غذاهایشان هستند.

باب برمان، مدیر پروژه خانه استیک باربریان در تورنتو در این باره به خبرنگاران گفت: مسلمانان دیگر مجبور نیستند که برای حلال‌خوری ماهی سفارش دهند و ما گوشت حلال درجه یک ارائه می‌دهیم. در حال حاضر تامین کنندگان گوشت حلال را در قطعات بزرگ به ما تحویل می‌دهند و ما بایستی قصابی، برش دادن و طعم‌دار کردن را خودمان انجام دهیم.

کیفیت گوشت حلال بهتر است

درحالی که بسیاری از رستوران‌ها گوشت ذبح اسلامی را برای اضافه کردن غذای حلال به لیست غذاهایشان و جذب بیشتر مسلمانان خریداری می‌کنند، بعضی از آنان به سبب کیفیت گوشت حلال، به این غذاها علاقه و توجه نشان می‌دهند.

در این میان به گفته کوری ویتیلو سرآشپز تورنتو، یکی از خوش مزه ترین غذاها، غذاهای حلال هستند. وی می‌گوید: من این گوشت را پیش از آنکه بدانم حلال است خریداری می‌کردم چون کیفیت و طعم آن را دوست داشتم.

سلیمه جیوراج، بنیانگذار جشنواره غذای حلال تورنتو نیز اقدام جدید رستوران‌های کانادایی را تحسین کرده، آن را نشانه فراگیر بودن جامعه تورنتو دانسته و می‌گوید: رستوران‌داران در این باره انگیزه خوبی دارند. اما باید مراقب باشند که تمامی کارکنان و خدمه آشپزخانه از نیازهای مربوط به غذای حلال آگاه باشند. گاهی خدمه تغییر کرده، تامین کنندگان گوشت عوض شده و افراد بدون اینکه آگاه باشند به جای غذای حلال، گوشت غیرحلال ارائه می‌دهند.

وی افزود: اما در کل به نظرم کارشان عالی بوده و در طولانی مدت بهتر است که جامعه گزینه‌های متعددی داشته باشد.

با توجه به نظر سنجی ملی خانگی کانادا، دو برابر تعداد سال 2001، در سال 2011 بیش از یک میلیون مسلمان در کانادا سکونت داشته‌اند.

غذای حلال نه تنها توسط 1.5 میلیارد مسلمان در سرتاسر دنیا مصرف می‌شود، بلکه حداقل 500 میلیون غیرمسلمان نیز از صنعت 2 میلیارد دلاری غذای حلال استفاده می‌کنند.

درحالی که واژه حلال به طور سنتی تنها به غذا مربوط می‌شده، امروزه این واژه برای محصولات متعددی از جمله لوازم بهداشتی، لباس، محصولات دارویی و امور اقتصادی نیز به کار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Ahmadkh IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    0 0
    من به امیدحق انشاالله یه ماه تفریح می خوام بیام ادرسشو می زدین