جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد فراهانی علوی معاون آموزش حوزه علمیه همدان

معاون آموزش حوزه علمیه همدان با اشاره به فضای مجازی و آثار های مخرب آن بر روی جامعه، گفت: تبلیغات ناصحیح در فضای مجازی سبب شده تا آثار مخربی بر روی جامعه به خصوص روی فرزندان بگذارد، لذا خانواده ها باید مراقب این مسئله باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد فراهانی علوی، معاون آموزش حوزه علمیه همدان، در کارگاه تحکیم خانواده طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: امام هادی(ع) می فرماید کسی که از خالق و خدای خود را اطاعت کند از غضب و ناراحتی مخلوق باکی ندارد.

وی در ادامه افزود: کسی که در مسیر حق قدم بر می دارد نیاز به تایید دیگران ندارد و حق را تشخیص می دهد همانند آیت الله بهشتی(ره) که در راه حق خود و در مسیر انقلاب همیشه و در همه حال ثابت قدم بود.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان در ادامه سخنان خود افزود: رمز موفقیت افراد در زندگی مشترک این است که هدف های خانواده را بر منافع شخصی ترجیح دهند و مستقل و به دور از داوری های دیگران عمل کنند.

 حجت الاسلام فراهانی با اشاره به اهمیت تربیت فرزند، تصریح کرد: در این زمانه که تهاجم فرهنگی در جامعه موج می زند، تربیت فرزند صالح کار دشواری است.

وی افزود: در زندگی مشترک بچه دار شدن یک گام دیگر به جلو است، چرا که فرزند عامل کشش جذب و مهرورزی به یکدیگر است و تولد فرزند سبب وابستگی عاطفی زن و شوهر نسبت به همدیگر می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان با اشاره زمان مناسب فرزند دار شدن گفت: در یک زندگی ثبات نیافته بهتر است مرد و زن تا شرایط لازم را برای این مسئله به دست نیاورده اند از فرزند دار شدن جلوگیری کنند و به اصول اخلاقی و نحوه تربیت درست فرزند آگاه شوند.

حجت الاسلام فراهانی اضافه کرد: برنامه ریزی دقیق در تقسیم اوقات اعم از زمان های کار، ارتباط با خداوند متعال، استراحت، تفریح و ورزش و دیگر کارها می تواند زمینه ساز یک زندگی متنوع شود.

وی با اشاره به اهمیت تفریح در زندگی، خاطرنشان کرد: تفریح سالم در زندگی از اهمیت فراوانی برخوردار است و سبب آزادی ذهن در فعالیت ها روزمره و همچنین سبب لذت در مناجات می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان در پایان با اشاره به فضای مجازی و آثار های مخرب آن بر روی جامعه، ابراز داشت: تبلیغات ناصحیح در فضای مجازی سبب شده تا آثار مخربی بر روی جامعه به خصوص روی فرزندان بگذارد، لذا خانواده ها باید مراقب این مسئله باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha