جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: تحقق اهداف شعار سال با داشتن انگیزه الهی در فعالیت ها نمود پیدا می کند و برای پیشبرد اهداف شعار سال باید انگیزه و اراده الهی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هر ساله، نامگذاری سال را با مفهوم و انگیزه خاص به عنوان خط مشی نظام جمهوری اسلامی در راستای پیشرفت روزافزون ترسیم می نمایند، اظهار داشت: باید با انگیزه الهی و همتی والا بتوانیم گام های ارزشمندی را برای عمل نمودن به اهداف شعار سال تعیین شده از سوی رهبری برداریم.

وی با تاکید بر اینکه «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» معنا و مفهوم وسیعی دارد، بیان داشت: اقتصاد و تولید و اشتغال یک کشور می تواند زمینه روزافزون پیشرفت کشور را در عرصه های گوناگون فراهم آورد.

توجه به تولید و اشتغال؛ عامل مهم کاهش آسیب های اجتماعی

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه در کشوری که ملت آن پیرو ولایت فقیه و پاسدار ارزش های اسلام و انقلاب هستند نباید نامگذاری سال در حد شعار باقی بماند، اظهار داشت: شعار را باید با داشتن روحیه اخلاص همراه با فعالیت جهادی به شعور تیدیل نمود تا ابعاد مختلف اهداف آن در پیشرفت کشور نمود پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه شعار باید با مصداق عملی و عینی نمود یابد، خاطر نشان کرد: در جامعه ای که توجه به اقتصاد و تولید و اشتغال مدنظر قرار گیرد به تبع آن سایر مشکلات و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی نیز کاهش  پیدا خواهد کرد.

لزوم عملی نمودن ابعاد اقتصاد اسلامی در جامعه

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر به مبانی اقتصاد بر مبانی دین مبین اسلام و آموزه های قرآنی توجه نماییم می توان زمینه تخقق اهداف شعار سال را فراهم نمود، گفت: برای تحقق این مهم می توان با در نظر گرفتن منابع غنی و عظیم خدادادی،استفاده از نیروی مومن و جوان و تکیه بر توان داخلی به بالندگی روزافزون اقتصادی کشور کمک نمود.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه برای رونق تولید و اشتغال باید به توان نیروی جوان کشور اعتماد و تکیه نماییم، افزود: برای تحقق ابعاد مختلف شعار سال باید تولید داخل و فرهنگ سازی برای استفاده از تولیدات داخلی را در جامعه ارتقاء داد

خام فروشی؛ مانع مهم شکوفایی اقتصاد

حجت الاسلام والمسلمین میناپور مسئله خام فروشی را یکی دیگر از موانع مهم در شکوفایی اقتصاد کشور برشمرد و بیان داشت: جلوگیری از خام فروشی و برنامه ریزی برای مدیریت بهینه منابع و ایجاد صنایع تبدیلی باید برای رونق تولید و اشتغال در برنامه اقتصادی کشور قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بهبود تولید و اشتغال از نیازهای اصلی جامعه به ویژه جامعه جوان است، یادآور شد: باید با برنامه ریزی درست در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان و حمایت از تولید داخل گام برداشت و زمینه پیشرفت اقتصادی و فرهنگی جامعه را در ابعاد گوناگون رقم زد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha