جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه یزد

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه یزد با اعلام خبر برگزاری مسابقه «اثبات ولایت امیرالمومنین(ع) در قرآن» در زمان مراسم اعتکاف ، گفت: این مسابقه با توزیع ۵۰۰۰ جزوه در بین معتکفین شهر دارالعباده یزد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ ضمن اشاره به برگزاری مسابقه «اثبات ولایت امیرالمومنین(ع) در قرآن»  در مراسم اعتکاف استان یزد، گفت: این مسابقه توسط بنیاد تخصصی امامت شعبه یزد ، با تهیه 5000جلد جزوه در این زمینه و تحویل آن به معتکفین برگزار شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه یزد با بیان اینکه اهدای جوایز این مسابقه روز مبعث خواهد بود، افزود: در زمان برگزاری مراسم اعتکاف در استان به معتکفینی که در این مسابقه شرکت کرده اند ، زمان و مکان تحویل جوایز آنها اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چرا مراسم معنوی اعتکاف در سه روز، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب برگزار می شود و آیا مختص این زمان است؟ گفت: زمان برگزاری مراسم اعتکاف مختص سه روز ماه رجب نیست و زمانی که بررسی کنیم می بینیم که اصل سنت اعتکاف پیامبر(ص) 10روز آخر ماه مبارک رمضان می باشد.

حجت الاسلام دهقانی نژاد با بیان اینکه چرا در دهه آخر ماه مبارک رمضان این سنت کم رنگ شده و در بیشتر در سه روز ماه رجب برگزار می شود ، افزود: سنت اعتکاف در زمان قبل از انقلاب اسلامی بسیار کم رنگ و روبه افول بوده است و بعد از انقلاب احیای سنت های نبوی به آهستگی کلید خورد که از جمله این سنت ها ، سنت اعتکاف است.

معاون تهذیب حوزه علمیه یزد ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه با مشغله هایی که مردم در زندگی روزمره خود دارند به هر دلیلی نمی توانند 10 روز را به مراسم معنوی اعتکاف رفته و به راز نیاز با خدای خود بپردازند که این امر نیز باید صورت می گرفت همانگونه حضرت محمد(ص)بعنوان رئیس جامعه اسلامی به مراسم 10 روزه اعتکاف می رفتند.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه مقدمه ای برای اعتکاف 10 روزه ماه مبارک رمضان باشد سنت سه روز اعتکاف ماه رجب احیاء شد که آن هم دلایلی برای این سه روز عنوان شده است.

حجت الاسلام دهقانی نژاد با بیان اینکه سه روز سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب از روزهای خاص و ویژه است ، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این سه روز در بین ماه های حرام ، روزه گرفتن و راز و نیاز با پروردگار بسیار سفارش شده و بسیار ثواب دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه یزد عنوان کرد: امیداوریم که سنت 10روزه ماه مبارک رمضان نیز احیاء شود و مردم متدین کشورمان بتوانند در این روزهای با عظمت به راز و نیاز با پروردگار بپردازند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha