جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم بزرگداشت آیت الله صالحی در قم

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانی دل داده دنیا، روحانی مورد انتظار امام باقر (ع) و امام صادق(ع) نیست گفت: زندگی روحانی باید سالم و پاکیزه باشد، در غیر این صورت به امام صادق(ع) خیانت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی عصر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله سید میرزا حسن صالحی در حسینیه شهدای قم گفت: آیت الله صالحی استادی خدوم، پرهیزکار و از خروجی‌های حوزه علمیه کهن و ریشه‌دار خراسان است.

وی گفت: از روزی که دیار خراسان با قدوم وجود مقدس حضرت رضا(ع) متبرک و با نور ولایت و دانش حضرت منور و مبارک شد خراسان به یک کانون مهم دینی و علمی مبدل شد و همواره دارای آثار و برکات فراوانی بوده و هست و خواهد بود،از بزرگ‌ترین آثار و برکات وجود حضرت رضا(ع) در خراسان بنیان گذاری حوزه علمیه خراسان است.

این استاد حوزه ادامه داد: حوزه علمیه خراسان همواره با همه فراز و فرودهایی که به اقتضای شرایط داشته است یک حوزه مستقل و دارای جایگاه بلند علمی بوده است که شخصیت‌های بزرگی را در خود پرورانده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: آیت الله صالحی در چنین حوزه‌ای تحصیل، تدریس و تحقیق و شاگردان بسیاری را تربیت و در عرصه مسائل اجتماعی، اخلاقی و تربیتی خدمت کرده است.

وی گفت: بدون هیچ اغراقی آیت‌الله صالحی می‌تواند و باید در جهاتی به عنوان چهره ماندگار و همچنین الگویی برای حوزه‌های علمیه شناخته و معرفی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم صالحی بسیار پرکار بود و مقام معظم رهبری در پیام خویش به این نکته اشاره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خاطرات استاد صالحی را در مورد حوزه علمیه مشهد باید مطالعه کرد گفت: حرف استاد صالحی این است که روحانیت راستین شیعه همواره در طول تاریخ پناهگاه ملت و حافظ دین بوده و هست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: استاد صالحی می‌فرمود که رمز موفقت روحانیت، برخورداری از دو سرمایه عظیم علمی و عملی است و یک روحانی زمانی می‌تواند موفق باشد که دارای علم و عمل باشد.

وی ادامه داد: مرحوم صالحی اعتقاد داشت اگر روحانی عالم باشد، می‌تواند مخاطب خود را تحت تأثیر خود قرار دهد؛ اگر مردم از روحانی علم ببینند در برابر او خاضع می‌شوند و وقتی خضوع حاصل شد شنوندگی و تأثیرگذاری حاصل می‌شود.

عضو خبرگان رهبری گفت: امام راحل می‌فرمود،  مردم به ملا و به حوزه ملا پرور احترام می‌گذارند، روحانی باید عالم باشد و این عالم است که افتخار می‌آفریند.

وی گفت: مردم به حوزه‌های علمیه که دست پرورده‌هایش چنین شخصیت‌هایی باشند پناه می‌برند و همواره حوزه‌ علمیه پناه ملت و حافظ دین و مکتب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه زندگی آیت الله صالحی سالم و پاکیزه بود گفت: زندگی روحانی باید سالم و پاکیزه باشد، در غیر این صورت به امام صادق(ع)  خیانت کرده است، روحانی دل داده دنیا، روحانی مورد انتظار امام باقر (ع) و امام صادق(ع) نیست.

 انتهای پیام /313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha