جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زی طلبگی

حوزه/ در کرسی آزاداندیشی«طلبگی، شغل یا وظیفه» بر ضرورت شکوفایی استعدادها در مسیر فعالیت طلاب به عنوان یک ضرورت اجتماعی و علمی و نه ضرورت شخصی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام حمید کمالی در  کرسی آزاداندیشی «طلبگی، شغل یا وظیفه»، که در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان برگزار شد به نقش و ضرورت حضور طلاب در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر در انتخاب مسیر زندگی تنها نیات شخصی و مادی مد نظر قرار گیرد، افراد قبل از رسیدن به هدف بی انگیزه می شوند.

مدیر مدرسه علمیه اردکان تصریح کرد: ابدی بودن و معنویت انسان در  مسیر فعالیت باعث آرامش فرد و بی انگیزگی او را از بین می برد.

در ادامه، طلاب منتقد شرکت کننده در این کرسی آزاداندیشی تأکید کردند: بانوان طلبه در انتخاب شغل نباید تنها سود شخصی و کسب درآمد را ملاک خود قرار دهند.

منتقدان بیان کردند: اگر بانوان طلبه در مسیر شکوفایی استعدادهای خود بتوانند شغلی را انتخاب کنند با وظیفه طلبگی و سبک زندگی اسلامی منافاتی ندارد.

دیگر شرکت کنندگان در کرسی آزاداندیشی بیان کردند: حضور زنان در جامعه بنا به ضرورت های علمی، شغلی، اجتماعی و شخصی است که بانوان طلبه با توجه به وظیفه ای که در جامعه عهده دارند نباید تنها ضرورت شخصی را ملاک خود قرار دهند.

بانوان طلبه، حفظ حریم خانواده را در اولویت همه فعالیت ها دانستند و افزودند: زمانی که ضرورت اجتماعی اقتضا می کند طلاب باید بعد از کسب علم و مدرک تحصیلی با در نظر گرفتن سبک زندگی اسلامی، زی طلبگی و حفظ خانواده ، در صحنه اجتماع حاضر شوند.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha