شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ افتتاحیه نخستین مسابقات بین المللی طلاب جهان اسلام

حوزه/ داور اولین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام گفت: مسابقات، ذهنیت های منفی در مورد ایران و حوزه های شیعه را در ذهن کسانی که در آن شرکت کرده اند برطرف خواهد کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام نصراللهی، داور اولین دوره  مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام با اشاره به سطح برگزاری این مسابقات گفت: مسابقاتی که هم اکنون در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم  و با حضور طلابی از بیش از 40 کشور جهان در حال برگزاری است سطح خوبی دارد و در حد مسابقات بین المللی قرآن اوقاف است که سالانه برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش مسابقات در وحدت و تقریب اسلامی ادامه داد: این مسابقات قطعا در این زمینه موثر است ولی باید تدابیری بیندیشیم که در سطوحی قبل از این مرحله و در مدارس علمیه جهان اسلام نیز چنین همگرایی هایی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام نصراللهی تصریح کرد: همگرایی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید در حوزه های علمیه جهان اسلام ایجاد شود  و محور آن قرآن کریم باشد.

وی تاکید کرد: همچنین باید کشورهای اسلامی به این سطح برسند که بتوانند همانند مسابقات ورزشی که مسایل سیاسی در آن کمترین تاثیر را دارد با وجود اختلافاتی که دارند دامنه اختلافات به مسایل دیگر از جمله فرهنگی و قرآنی کشیده نشود.

این داور قرآنی با بیان اینکه این مسابقات ذهنیت های منفی در مورد ایران و حوزه های شیعه را در ذهن کسانی که در آن شرکت کرده اند برطرف خواهد کرد افزود: حوزه های علمیه در برخی کشورها فعالیت های قوی و خوبی دارند و بعضا از حوزه های ما هم پیشی گرفته اند.

وی اظهار کرد: در داخل کشور فعالیت های قرآنی در حوزه روند خوبی دارد ولی سرعت آن کند است ولی جامعه المصطفی در تحق روند قرآن محوری موفقیت های خوب و بیشتری نسبت به حوزه های طلاب ایرانی داشته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha