جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر صدیق خلیل رئیس دانشکده اعظمیه بغداد

حوزه/ گروهی به نمایندگی از دانشکده اعظمیه بغداد به ریاست دکتر صدیق خلیل رئیس این دانشکده ضمن سفر به قاهره با جمعی از شیوخ انجمن فارغ التحصیلان الازهر دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته گروهی به نمایندگی از دانشکده اعظمیه بغداد به ریاست دکتر صدیق خلیل رئیس این دانشکده ضمن سفر به قاهره با جمعی از شیوخ انجمن فارغ التحصیلان الازهر دیدار کردند و با استقبال دکتر محمد عبدالفضیل نائب رئیس شورای مدیریت این انجمن قرار گرفتند.

دانشکده الاعظمیه از دانشکده های متعلق به اهل سنت عراق است که علوم شرعی مختلف همچون فقه، اعتقادات و تبلیغ در آن تدریس می شود و از قدیمی ترین مراکز علمی عراق به شمار می شود که هم اکنون نیز فعال است و زیر نظر اوقاف اهل سنت عراق اداره می شود. این دانشگاه طبق برنامه درسی و آموزشی الازهر فعالیت می کند و شاخه هایی در استان های مختلف عراق نیز دارد.

دکتر خلیل رئیس دانشگاه اعظمیه در این دیدار گفت: هم اکنون ساختمانی متعلق به فارغ التخصیلان الازهر در عراق در حال تجهیز است تا زمینه خدمات رسانی بهتر به دانشجویان بر اساس روش آموزشی الازهر فراهم شود و ما بر این باوریم که همکاری دانشگده اعظمیه با الازهر می تواند آثار مثبتی بر سیستم آموزش دینی عراق داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha