جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سيد مرتضي بختياري

حوزه/ قائم مقام توليت آستان قدس رضوي گفت: صيانت از موقوفات و عمل به نيات واقفان ركن اساسي سياست‌هاي آستان قدس رضوي است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سيد مرتضي بختياري صبح امروز پنج‌شنبه 7 ارديبهشت در مراسم افتتاح ساختمان جديد بيمارستان مرتضوي رفسنجان با تاكيد بر اينكه عمل صحیح به نیات واقفان، صیانت از موقوفات و شفافیت مالی می‌تواند منجر به افزايش اعتماد عمومي و رشد موقوفات شود، اظهار كرد: شفاف‌سازی مالی موقوفات و عواید آن‌ها در دستور کار آستان قدس رضوي است و بايد نیات واقفان با حساسيت و بطور دقيق اجرايي شود.

وي یکی از مهمترين و بزرگترين رسالت های آستان قدس رضوي را صیانت از موقوفات و اجرایي شدن صحیح نیات واقفان دانست و تصريح كرد: بر اساس تاكيد و تكليف تعيين شده از سوي توليت جديد بر مجموعه آستان قدس رضوي، در آينده گزارش اقدامات انجام شده در راستاي صيانت از موقوفات كه وظيفه اوليه آستان قدس رضوي است، ارائه مي شود.

وي با اشاره به حكم رهبر معظم انقلاب در انتصاب توليت جديد آستان قدس رضوي، تصريح كرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر دو نکته «خدمت به زائران بارگاه مقدس به ویژه ضعفا و نیازمندان» و نیز «خدمت به مجاوران و به ویژه مستمندان و مستضعفان» در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، به خوبی گویای آن بود که باید اقدامات متفاوتی و تحولی جديد در آستان قدس رضوی ایجاد شود، اين حكم كه از آن با عنوان منشور هفتگانه آستان قدس رضوي ياد مي‌شود، عرصه جديدي از خدمت‌رساني را در برابر اين آستان نوراني گشود.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با اشاره به اين جمله از امام خميني(ره) كه مي‌فرمايد «گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.» گفت: خدمت به مردم بويژه مستضعفان و محرومان بالاترین شأن و جايگاه برای مسئولان نظام اسلامي است و در نظام مقدس اسلامی همه مسئولان در هر منصب و جايگاهي خدمتگزار هستند

وی با تاكيد بر اين مطلب كه خدمت به مردم روح نظام مردم سالاری دینی است، بيان كرد: یکی از شعارهای اصلی و اولیه انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفان است و مقام معظم رهبری در منشور هفتگانه‌ خود این راهبرد اساسی را برای آستان قدس رضوی متذکر شدند.

بختياري افزود: بر اساس اين منشور، آستان قدس رضوي در 30 سرفصل و 30 بند سياست‌هاي خود را با محوريت توجه به زائران، محرومان و توسعه فرهنگ رضوي تدوين كرد و در همان ماه‌هاي ابتدايي حضور توليت جديد به تمام بخش‌هاي اين آستان نوراني ابلاغ كرد و امروز اين سياست‌ها سايه انداز تمام تصميمات آستان قدس رضوي است.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي در بخش ديگري از سخنان خود به طرح «خدمت، خادم و مخدوم» اشاره کرد و افزود: با تدبير توليت جديد آستان قدس رضوي مفهوم خادمي حضرت رضا(عليه‌السلام) بسيار توسعه يافته تا بتوان از ظرفيت عاشقان و دلدادگان حضرت ثامن الحجج(عليه‌السلام) براي گره گشايي از زندگي نيازمندان و محرومان استفاده كرد.

وي اضافه كرد: هرساله تعداد زیادی درخواست‌ در موضوع خادمی حضرت رضا(علیه السلام) به آستان قدس رضوی ارسال می‌شود، حال اگر این افراد با هر حرفه و شغلی که دارند، برای مدت زمان محدودی در طول سال، با نیت خشنودی حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) خدمات رایگانی به محرومان و آسیب‌دیدگان ارائه کنند، قطعا گشایشی عظیم در رفع مشکلات نیازمندان در کشور به وقوع خواهد پیوست.

بختياري در پايان با تجليل از رشادت‌هاي مردم غيور خطه كرمان در دوران انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي، تصريح كرد: مالك اشتر زمان، «حاج قاسم سليماني» از بركات استان كرمان بوده كه از رهروان حقيقي نهضت امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

گفتني است، ساختمان جدید بیمارستان مرتضوی رفسنجان از موقوفات حضرت رضا(علیه السلام) است كه در زميني به مساحت ٦٥٠٠ متر مربع و زیر بنای ٧٥٠ متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha