جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: فعالیت دینی در عرصه بین الملل با سخن گفتن محقق نمی شود؛ بلکه باید با عمل وارد این میدان شد و تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم، اظهار داشتند: تاریخ امام سجاد(ع) دارای مطالب فراوانی است که برای روشنگری در فرهنگ اهل بیت(ع)، توجه به این مطالب نیاز است.

ایشان به کتاب شریف صحیفه سجادیه اشاره کردند و گفتند: مطالب فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... در این کتاب وجود دارد که باید مورد توجه قرار گرفته و مدل سخن گفتن با خدا را از این کتاب فرا گرفته ایم.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که صحیفه سجادیه باید جزو کتب درسی حوزه شود، ابراز داشتند: در این کتاب، مطالب سازنده و آموزنده ای وجود دارد که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

معظم له به سالروز شهادت شهید مطهری(ره) اشاره کردند و گفتند: ایشان در سفرهایی که به قم داشتند، به منزل ما آمده و با یکدیگر رفت و آمد داشته ایم.

حضرت آیت الله نوری خاطرنشان ساختند: ایشان دو شاخصه تفقه در دین در سطح بالا و جهاد و شهادت در راه خدا را دارا بوده و از جایگاه مناسبی برخوردار می باشند.

ایشان با بیان این مطلب که فعالیت شما بسیار مهم است، تصریح کردند: بنده کلمه مشکل را نمی گویم؛ چراکه در برابر عزم خدای متعال، هیچ کاری مشکل نیست؛ اما فعالیت شما مهم و بزرگ است.

این مرجع تقلید به موضوع حوزه انقلابی اشاره کردند و گفتند: رهبر انقلاب بر موضوع حوزه انقلابی تأکید داشته و در این راستا مقرر شد حداقل ماهی یک مرتبه جلسه مناسبی با این موضوع در حوزه علمیه قم انجام گردد.

حضرت آیت الله نوری همدانی به وظایف حوزه های علمیه اشاره و بیان داشتند: «حفظ انقلابی بودن حوزه های علمیه»، «حفظ انقلابی ماندن نهادهای گوناگون در کشور»، «ارتباط با حوزه های علمیه خارج از کشور» و ... از وظایفی است که باید به آن توجه گردد.

معظم له اظهار داشتند: امروز نیازمند افرادی هستیم که جامع الشرایط بوده و بتوانند در خارج از ایران، اسلام، انقلاب و تشیع را به جهانیان معرفی نمایند.

ایشان ابراز داشتند: امروز در روزنامه ها مطالعه کردم که مسجدی را در سوئد به آتش کشیدند و بنده در این کشور دو مرتبه نمازجمعه اقامه کرده ام؛ اما امروز شاهد آن هستیم که همان مردم، مسجدی را در این کشور به آتش کشیده اند . اسلام هراسی  و  ایران هراسی با پول سعودی انجام می گردد.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: باید با فعالیت مناسب با اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی مقابله کرد؛ امروز انقلاب را شورش در ایران معرفی می کنند که در این راستا نیازمند شناساندن انقلاب به کشورهای دنیا می باشیم.

معظم له تصریح کردند: فعالیت دینی در عرصه بین الملل با سخن گفتن محقق نمی شود؛ بلکه باید با عمل وارد این میدان شد و تلاش کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: امروز روحیه انقلابی و شجاعت، نیازی مهم در فعالیت هاست که مورد تأکید رهبر انقلاب نیز بوده و باید به آن جامه عمل پوشاند.

ایشان اظهار داشند: امروز به نحوی اسلام هراسی در جهان گسترش پیدا کرده که حتی از روسری نیز می ترسند؛ باید به نحوی این اسلام را گسترش داد که اسلام ناب محمدی بسط پیدا کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha