جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم فارغ التحصیلی طلاب کشور غنا در الازهر

حوزه/ سلاح تکفیر، مسلمانان را از هم جدا ساخته و عامل اصلی بسیاری از درگیری ها است که جوامع را متلاشی کرده و نا امنی ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته مراسم فارغ التحصیلی طلاب کشور غنا در الازهر و با حضور احمد الطیب شیخ الازهر و شماری از طلاب کشور غنا برگزار شد.

دکتر محمد عبدالفضیل القوصی رئیس مؤسسه جهانی فارغ التحصیلان الازهر و عضو هیئت علمای بزرگ الازهر و وزیر اوقاف سابق مصر در این مراسم گفت: امروز سلاح تکفیر، مسلمانان را از هم جدا ساخته است و برخی مسلمانان به تکفیر همدیگر روی آورده اند و همدیگر را به این خاطر می کشند و این عامل اصلی بسیاری از درگیری ها است که جوامع را متلاشی کرده و نا امنی ایجاد کرده است.

وی افزود: تکفیر سلاحی خطرناک است و تکفیر به این شکل کنونی و به این حجم، خطر فراوانی دارد و از این رو طلاب علوم دینی باید در ابتدای تحصیل خود از ورود به این مباحث خودداری کنند و وقت خود را صرف تحصیل و یادگرفتن کنند و علومی را فرابگیرند که در زندگی و آخرت برای آنها سودمند باشد و علاوه بر این از طلاب الازهر انتظار می رود که از تعالیم اصیل و رحمانی اسلام پیروی کنند و دوستدار عدالت و خیر و میانه روی باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha