جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه مرجعیت اجتماعی روحانیت، گفت: تبیین شاخصه های انتخاب اصلح از نگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری از وظایف روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: یکی از موثرترین و مردمی ترین اجتماعات ما مسمانان، اجتماع طلاب و حوزویان می باشد.

وی با اشاره به این که مرجعیت دینی و فقاهت علی الاطلاق به دست حوزویان و تحصیلکردهای حوزه بوده و هست، افزود: مرجعیت اجتماعی و کارکردهای اجتماعی کم و بیش مورد غفلت قرار گرفته، گرچه در این زمینه هم حوزه دارای تاثیرات شگرفی می باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: در آستانه انتخابات و با سرو کار داشتن مردم و اجتماع با ابزارهای نوین اجتماعی و مجازی می طلبد طلاب و فرهیختگان حوزوی رسالت خود در امور اجتماع را توسعه داده و مرجعیت اجتماعی خود را حفظ کنند.

وی اضافه کرد: داشتن منابر و تریبون های متعدد، مردمی بودن، صداقت، عالم بودن، امانت داری و ... از طلاب و روحانیون یک نهاد بسیار تاثیرگذار و ساخته است.

 حجت الاسلام قلعه بالایی به مسئله انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری نماد مردم سالاری دینی است و مایه ناامیدی و یاس دشمنان خارجی و  داخلی می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه، تبیین شاخصه های انتخاب اصلح از نگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری را از وظایف روحانیت برشمرد و گفت: روحانیون باید در منابر و ...، نسبت به بصیرت افزایی جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha