شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ کمیسیون های همایش بین‎المللی دکترین مهدویت

حوزه/ کارشناس ادیان و مذاهب اعتقاد به مهدویت را یکی از مهمترین معتقدات به یهودیت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ یونس حمامی لاله زار امروز در کمیسیون تخصصی سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، در تشریح مقاله دوران موعود از دیدگاه یهودیت، یکی از مشترکات بین ادیان توحیدی را مساله منجی آخرالزمان دانست و گفت: اندیشه نجات یافتگی و موعود یکی از مهم‌ترین اعتقادات در ادیان توحیدی است.

وی با اشاره به اعتقاد به منجی در یهودیت خاطرنشان کرد: بسیاری از قوانین یهودیت وابسته به معبد بیت‌المقدس است و به همین خاطر یکی از مبانی رفتاری آنها آبادانی این معبد در ابتدای حکومت منجی است.

پژوهشگر منجی و موعودگرایی گردآمدن یهودیان در زمان ظهور در سرزمین مقدس را یادآور شد و گفت: آنها معتقد هستند که تمام یهودیان در زمان حضور منجی در سرزمین مقدس اجتماع خواهند کرد.

وی گفت: اختلاف عقیده‌ای وجود دارد که ابتدا جنگ‌آوری وجود خواهد داشت یا آبادانی معبد که مبانی و دلایل مختلفی برای هرکدام بیان می‌شود؛ گسترش همه جانبه آگاهی واقعی از شناخت خداوند رخداد سوم در بحث منجی در بین یهودیان است؛ براساس اعتقاد یهودیت در دوره نجات درک انسان‌ها به عالی‌ترین درجه خود خواهد رسید.

وی رخداد چهارم را حذف شرک و کفر در دنیا دانست و اضافه کرد: به دنبال حضور منجی تمام انسان‌ها موحد خواهند شد و خداوند را یکپارچه عبادت می‌کنند؛ به دنبال این شناخت خداوند برقراری صلح و آرامش در جهان را شاهد خواهیم بود و شرایطی رخ می‌دهد که انسان بر دیگری شمشیر نخواهد کشید.

وی رخداد ششم را فراوانی برکت مادی و معنوی در دنیا عنوان کرد و افزود: در این دنیا به دنبال حذف ظلم و گسترش وحدانیت وفور نعمت تحقق خواهد یافت و براساس روایاتی مرگ برای همیشه از بین رفته و زندگی جاودانه شامل انسان‌ها می‌شود.

حمامی لاله زار با بیان اینکه براساس این اعتقاد پایان دوران ظهور رستاخیز است گفت: اعتقاد یهود بر این معنا است که همه مردگان در یک روز زنده نمی‌شوند و ابتدا افرادی چون پیامبران و مومنان و سپس به ترتیب دیگر افراد زنده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه دوران نجات دوران شادی‌ها و خوبی‌ها است خاطرنشان کرد: دوران نجات دورانی مملو از شناخت خواهد بود و امیدواریم همه به این شناخت برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha