جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عکس

حوزه/ مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه خواهران، جایگاه اساتید را مهم دانست و گفت: اساتید با ایجاد انگیزه در طلاب، سهم قابل توجهی در کشف استعداد و رشد روحیه پژوهشگری و افزایش تولید آثار پژوهشی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی ربّانی، مدیر کل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه خواهران، در نشست تخصصی«اهمیت و ارزش پژوهش» در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد به تبیین جایگاه هسته ها، کانون ها و انجمن های پژوهشی در حوزه پرداخت و گفت: در طول سال فراخوان های پژوهشی به منظور رشد روحیه پژوهشگری و کیفیت بخشی به آثار پژوهشی اعلام می شود که انتظار می رود با توجه به شعار سال تحصیلی حوزه خواهران « هر طلبه یک اثر پژوهشی» فعالانه در این مهم مشارکت نمایند.

مدیر کل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود، جایگاه اساتید را مهم دانست و اظهار کرد: اساتید با ایجاد انگیزه در طلاب، سهم قابل توجهی در کشف استعداد و رشد روحیه پژوهشگری و افزایش تولید آثار پژوهشی دارند.

وی ادامه داد: «شناسایی و گزینش نخبگان علمی» یکی از کارهای مهم در دست اقدام و پیگیری است تا طلاب در زمینه های مختلف وارد عرصه های مسئولیت پذیری شوند و برای حل مشکلات جامعه اقدام کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین ربّانی تصریح کرد: خواهران طلبه باید بعد از اتمام تحصیلات حوزوی کارهای پژوهشی انجام دهند، زیرا پژوهش مانند کارهای دیگر زود بازده نیست و شاید ماه ها و سال ها زحمت کشیده شود و اگر ثمر بدهد، صحیفه ای است که تا قیامت باز می ماند.

وی با اشاره به ضرورت پژوهش در جامعه مهدوی، بیان کرد: در زمینه تربیت مبلّغ خوب کارشده، اما در زمینه کارهای پژوهشی آن طور که باید کار نشده است و باید تلاشی مضاعف در این عرصه صورت بگیرد، چرا که رشد طلاب در عرصه پژوهش، موفقیت های چشمگیر آینده را به دنبال دارد.

 مدیر کل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه خواهران همچنین از کتابخانه تخصصی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) بازدید کرد.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha