جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان همایش «طلایه‌داران تبلیغ»، چهارم خردادماه در بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: همایش «طلایه‌داران تبلیغ» ویژه ماه مبارک رمضان، چهارم خردادماه  با حضور مبلغان دینی و ائمه جماعت، در بجنورد مرکز استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: همایش طلایه‌داران تبلیغ به‌منظور آماده‌سازی، ارائه سرفصل‌های آموزشی، بیان اهمیت و جایگاه ائمه جماعت در تبیین مسائل اعتقادی و اجتماعی مردم، ایجاد وحدت رویه تبلیغی بین روحانیان و تجدید روحیه مبلغان اعزامی برگزار می‌ گردد.

وی با بیان اینکه روحانیان در خط مقدم جنگ نرم باید پاسخگوی شبهات باشند، اظهار داشت: با توجه به اینکه شبهات جدیدی در حوزه دین و اسلام از طرف دشمنان به مردم  به‌ویژه نسل جوان القا می‌شود، برگزاری چنین همایش‌هایی برای ایجاد انسجام و هماهنگی بیشتر بین علما، توجیه مبلغان در عرصه تبلیغ دینی ضرورت پیدا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، شرط اساسی تبلیغ را اخلاص دانست و از روحانیان مبلغ خواست در هر شرایط به وظیفه و تکلیف خود درست عمل کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه دین اسلام همواره بر جایگاه رفیع علمای دینی در اجتماع تأکید فراوان داشته افزود: کسانی که ملبس به لباس عالمیت دینی هستند با توجه به جایگاه خود در جامعه، می‌توانند تحول فکری مثبت و فرهنگ‌سازی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان و عالمان دینی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و ترویج معنویت در جامعه دارند و در روایات اسلامی نیز به طور مکرر بر حضور فعال عالمان دینی در اجتماع تأکید شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha