شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی

حوزه / جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مقاومت مردم در خرمشهر به جهانیان ثابت کرد که مقاومت کردن به عِده و عُده نیست، بلکه به ایمان و تقوای الهی است و اگر اعتقادات مردم ما قوی باشد اصلاً نگران جنگ سخت نخواهیم بود، به خاطر همین است که دشمنان به دنبال جنگ اعتقادی هستند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازمشهد ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی، ظهر امروز در همایش «خرمشهرها در آینده انقلاب اسلامی»، در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی  با بیان اینکه حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از نقاط بسیار مهم در گفتمان سازی انقلاب اسلامی می باشد، گفت: اگر یک روز غرب و جنوب کشور ایران خط مقدم جبهه‌ ما بود، امروز عراق و سوریه به خط مقدم تبدیل شده است.

وی ادامه داد: سوم خرداد ماه یادآور حماسه‌ای پرشکوه از تجلی قدرت ایمان و عظمت اراده رزمندگان فداکاری است که با عینیت بخشیدن به مفهوم والای ایثار و از خود گذشتگی این سند پرافتخار، فتح خرمشهر را در تاریخ حماسه این مرز و بوم به یادگار گذاشتند.

جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر پازل معادلات سیاسی استکبار جهانی را بر هم زد، گفت: فتح خرمشهر درس بزرگی برای بشریت بود که اگر ملتی برای خدا و آرمان‌های الهی مجهز و متحد شود، پیروز است.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی مبارزه با دشمنان برای جلوگیری از تبدیل کشور به خونین شهر، خاطر نشان کرد: در واقع باید گفت که کشور ما در همه زمان‌ها یک خرمشهر در مقیاس بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر صدور انقلابی بود و این صدور انقلاب هنوز هم ادامه دارد، افزود: مقاومت مردم در خرمشهر به جهانیان ثابت کرد که مقاومت کردن به عِده و عُده نیست، بلکه به ایمان و تقوای الهی است و اگر اعتقادات مردم ما قوی باشد اصلا نگران جنگ سخت نخواهیم بود، به خاطر همین است که دشمنان به دنبال جنگ اعتقادی هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر جنگ نرم و اعتقادی با جنگ مهم دیگری به عنوان اقتصادی روبرو هستیم که به همین علت مقام معظم رهبری بارها نسبت به مسائل اقتصادی تاکید کرده اند و از این رو مردم با اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی به مقابله با این جنگ می روند.

جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رشادت، ایثار و ایستادگی رزمندگان و ملت غیور ایران در برابر تجاوز دشمن در سال 61 را باعث فتح خرمشهر دانست و گفت: سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر به جهانیان ثابت کرد، انقلاب اسلامی ایران ریشه در باورهای این ملت بزرگ دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی یادآور شد: بعد از آزادسازی خرمشهر، آمریکا به کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه به عربستان، کویت، امارات و قطر هشدار می دهد که شکست عراق از ایران با منافع آمریکا سازگار نیست و به طور قطع ما اقداماتی انجام خواهیم داد تا از این امر جلوگیری شود. در حقیقت نوعی اطمینان خاطر به کشورهای عرب جنوب خلیج فارس می دهند که آمریکا اجازه پیروزی قطعی در جنگ را به ایران نخواهند داد، این در حالی بود که ایران با تهدیدات مختلف از فرصت پیروزی در فتح خرمشهر استفاده کرد، تا جایی که سربازان ایران به پیروزی علیه باطل امیدوار باشند.

جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید براینکه فتح خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شناخته می شود و درآینده می توان از این فتح عظیم دستاوردهای گران بهایی به دست آورد، افزود: امروز با درس گرفتن از فتح خرمشهر می توان از آنچه که تحریم گفته می شود، فتح الفتوح دیگری در کارنامه ایران در مقابل دشمنان به ثبت رساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:امروز باید دستاوردهای جنگ هشت ساله، با الگوگیری از هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جوانان بازگو شود تا شاهد شکل گیری سبک زندگی اسلامی و همچنین مقابله اصولی با نفوذ و رعایت اصولی نظیر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشیم .

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha