جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله ناصری/ امام جمعه یزد

حوزه/ آیت الله ناصری با انتقاد از نمایش برخی فیلم ها در تلویزیون، گفت: متاسفانه برخی فیلم‌ها که در تلویزیون تولید و نمایش داده می‌شود به تخریب نهاد خانواده می‌پردازند و معمولا با دعوا و مشکلات همراه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، صبح امروز در جمع فعالین فرهنگی یزد، با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید ریشه‌یابی شود، اظهار داشت: باید مقداری نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشیم و در جهت رفع مشکلات گام برداریم.

وی، مسائلی از جمله صله رحم، احترام به والدین، احترام زن و شوهر در منزل به یکدیگر را از جمله مسائلی دانست که باید در جامعه بیش از پیش ترویج شود، گفت: خانم‌ها باید قدری نسبت به تغییر در سبک زندگی فعلی خود و توجه به مدیریت خانه و خانواده حساسیت بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد تاکید کرد: از مشکلاتی که الان در جامعه به وجود آمده این است که خانه‌داری یا تعداد فرزند بالا برای برخی از زنان به یک موضوع نامناسب تبدیل شده و کسر شان خود می‌دانند که بیان کنند خانه‌دار هستند.  چنین موضوعاتی سبب می‌شود که سن ازدواج بالا برود و مشکلات و آسیب‌های بیشتری به دنبال آن به وجود آید، لذا  لازم است که نسبت به پایین آوردن سن ازدواج در جامعه اقدامات فوری صورت گیرد.

آیت الله ناصری تاکید کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در ارتباط با بانوان وجود دارد، ساعات کاری آنهاست که ضرورت دارد به چهار ساعت کاهش پیدا کند تا مابقی روز را بتوانند به مدیریت زندگی و تربیت فرزندان بپردازند.

امام جمعه یزد با بیان این که در دین مبین اسلام نسبت به تمام اصولی که برای پیشرفت و تعالی زندگی‌ها نیاز است وجود دارد و تنها باید به آن توجه ویژه داشته باشیم،  خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که الان ما در زندگی‌ها با آن مواجه هستیم، بحث فضاهای مجازی است که وقت بسیاری از اعضای خانواده را  می‌گیرد و آنها کمتر به دورهم‌نشینی و گفت‌و‌گو با یکدیگر می‌پردازند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه رفع این مشکلات نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و عملی دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی فیلم‌ها که در تلویزیون تولید و نمایش داده  می‌شود به تخریب نهاد خانواده می‌پردازند و معمولا با دعوا و مشکلات همراه هستند.

وی ادامه داد: باید نسبت به تولید فیلم‌هایی که سبک زندگی اسلامی را به نمایش بگذارد اقدام شود تا از این طریق ارتباط خوب اعضای خانواده با یکدیگر، احترام به پدر و مادر، تربیت اسلامی و ... به مردم منتقل شود.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد افزود: یکی دیگر از اقداماتی که لازم است نسبت به ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه انجام شود، تشکیل تیم‌های مشاوره‌ای متخصص و زبده دینی است که بتوانند نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

آیت‌الله ناصری یزدی با تاکید بر اینکه باید مشارکت خیران در زمینه رفع مشکل ازدواج جوانان تلاش کرد، عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه ازدواج جوانان وجود دارد، بحث مسکن است که با ورود خیران به این بحث، بخش زیادی از مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha