جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مصطفی علما

حوزه/ آیت الله علما با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به تدریس قرآن در دانشگاه ها، گفت: باید به دانشجویان که به نوعی سرمایه های آینده این نظام مقدس هستند زیبایی و فصاحت این کتاب آسمانی معرفی و شناسانده شود..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، شب گذشته در دیدار با جمعی از روحانیون، طلاب، هنرمندان و شعرای انقلابی اظهار داشت: اولین هنرمند واقعی جهان آفرینش را باید خداوند متعال عنوان کرد و هنر هنرمندان به نوعی نشات گرفته از این هنر است.

امام جمعه کرمانشاه به برخی از ویژگی های شخصیت والای امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و افزود: شخصیت حضرت علی (ع) در دین اسلام منحصربفرد و استثنایی است، ایشان در هنگام نماز و راز و نیاز با پروردگار خود حالات معنوی خاصی داشتند و همیشه با خداوند متعال نجوایی داشتند که این امر نشان می دهد که بندگان باید همیشه خود را در پیشگاه پرودگار ببینند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: کتاب آسمانی قرآن کریم از بسیاری جهات دارای اعجاز شگفت انگیزی است، اگر با دقت نگاهی به آیات قرآن مجید داشته باشیم به خوبی به زیبایی این کتاب آسمانی پی خواهیم برد.

آیت الله علما با بیان این که کلمه به کلمه و آیه به آیه کتاب قرآن کریم، هزاران سخن و پند دارد که برای هر انسان عاقل و اهل تفکری دنیای از علم و درس است.، گفت: بسیاری از افراد غیرمسلمان در مسایل خود به این کتاب آسمانی رجوع می کنند که این هم یکی از معجرات قرآن می باشد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه باید در دانشگاه های کشور به صورت تخصصی و دقیق تر به تدریس قرآن کریم پرداخته شود، افزود: باید به دانشجویان که به نوعی سرمایه های آینده نظام مقدس اسلامی هستند، زیبایی و فصاحت این کتاب آسمانی معرفی و شناسانده شود، زیرا قرآن کتاب زندگی و تعالی انسان است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه  در پایان از شخصیت معنوی و الهی امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره)جوانان را به گرد خود جمع می کرد و همین امر باعث شد که جبهه های جنگ حق علیه باطل سرشار از جوانان و نوجوانان این مرز و بوم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha