جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی

حوزه؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حوزه علمیه باید اعجازهای قرآن کریم را با پژوهش های به روز نشان دهد، در این راستا حوزویان می توانند با ورود به پژوهش های روز، جلوه های زیبایی از این اعجازها را معرفی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی پس از بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» از تهران، اظهارداشت: در حال حاضر به بهترین قسمت نمایشگاه در عرضه دستاوردهای قرآنی توسط حوزویان رسیده ایم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص بخش مشاوره در نمایشگاه افزود: بیشترین نیازی که جامعه ما دارد به ویژه از نظر مسائل جوانان و خانواده و حفظ بنیان خانواده موضوع مشاوره است که در ادبیات دینی خودمان مسائل زیادی در این حوزه وجود دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه صاحب نظران بر روی مشاوره های دقیق برگرفته از آموزه های دینی کار کرده اند و کارشناسان و متخصصان خوبی تربیت شده اند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: بهترین قسمت نمایشگاه، بخش مشاوره های دینی و قرآنی به مردم است  و امروز باید روحانیون و مبلغین از طریق فضای مجازی هم در دسترس آحاد جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی ادامه داد: متاسفانه امسال بخش پژوهشی و پایان نامه ها حوزویان در نمایشگاه شرکت داده نشده است، بنده معتقدم یکی از قسمت های مهم که مورد استفاده نخبگان دانشگاهی و اهل مطالعه می باشد، همین بخش پایان نامه ها است.

عضو خبرگان رهبری افزود: نمایشگاه قرآن بهانه ای خوب برای فرهنگ سازی است، بسیاری از جوانان ما نمی دانند چه گنجینه عظیمی در مورد مسائل قرآنی داریم، در این باره پیشنهاد می دهم بخشی با عنوان پژوهش های علمی و قرآنی که بسیار جاذبه دارد، در نمایشگاه گنجانده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: با توجه به فضای علوم تجربی که وجود دارد، نیاز داریم که اعجاز قرآن را با استفاده از پژوهش های علمی به روز نشان دهیم، به خصوص برای نوجوانان و جوانان که بدون تردید باید از ابزارهای نوین بهره بگیریم. لذا پیشنهاد می کنم بخشی در حوزه، این پژوهش ها را جمع آوری کند و در  غرفه ای معرفی گردد.

وی در پایان گفت: با جمع آوری این پژوهش ها دانشجویان و دانش آموزان بیایند و قرآن را پخش کنند و با آن دستگاه نشان دهند که چگونه آهنگ قرآن بر روی نظم ملکولها تاثیر می گذارد و وقتی روی جمادات این قدر موثر است، بر روی روح و روان انسان چه تاثیری می تواند داشته باشد .

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 2030 IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    0 0
    کارحوزه را بسپار به حوزویان شما بفرما درشورای عالی انقلاب فرهنگی برای 2030 چکارکردی؟