جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه مادیات دنیایی انسان را از آخرت غافل می‌کند، گفت: معرفت نفس و خودشناسی از بالاترین معارف است که نباید نسبت به آن غافل باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه وابستگی انسان به دنیا از سعادت انسان جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در دنیای آخرت جایگاه والایی داشته باشیم باید از وابستگی‌های این دنیا جدا شویم.

وی با اشاره به اینکه انسان عاقل از مادیات دنیایی برای رسیدن به توفیقات آخرت استفاده می‌کند، عنوان کرد: انسان اشتباهات زیادی دارد به همین علت نمی‌تواند از مادیات دنیایی به درستی استفاده کند.

این خطیب حوزوی خاطرنشان کرد: برخی افراد انسان را به جسم محدود می‌کنند در حالی که حقیقت و شرافت انسان به عنوان روح انسان وجود دارد و بسیار قابل اهمیت است چرا که بدون روح، مرگ انسان فرا می‌رسد و جسم بدون روح، بدون ارزش است که هیچ فردی حاضر به نزدیک شدن به آن هم نیست.

وی از تشکیل جسم انسان در رحم مادر یاد کرد و گفت: ارزش انسان به روح اوست چرا که بدن بدون روح کاربردی ندارد و خداوند متعال نیز زمانی که انسان را می‌آفریند روح را به او می‌دهد تا او را را نسبت به دیگر موجودات خود متفاوت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه انسان‌ها سرمایه‌های خود را برای جسم خود هزینه می‌کنند، مطرح کرد: این در حالی است که جسم انسان زیر خاک‌ها دفن می‌شود اما روح انسان برای او باقی می‌ماند؛ بزرگ‌ترین غفلت انسان این است که خودش را فقط به جسم محدوده کرده در حالی که حقیقت انسان روح اوست.

وی ایمان، عمل تقوا و کار خیر را عامل تقویت روح انسان دانست و عنوان کرد: نباید برای جسم خود تلاش کنیم بلکه باید روح خود را ارتقا بخشیده و برای تعالی آن کوشا باشیم تا در دنیای آخرت جایگاه‌های مطلوبی را به خود اختصاص دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه مادیات دنیایی انسان را از آخرت غافل می‌کند، اظهار کرد: معرفت نفس و خودشناسی از بالاترین معارف است که نباید نسبت به آن غافل باشیم.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید از فرصت‌های موجود در دنیا استفاده کند، تصریح کرد: وجود مادیات دنیایی برای زندگی لازم است اما انسان نباید نسبت به این مادیات وابستگی نشان دهد چرا که این وابستگی سبب گمراهی و جهالت می‌شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha