جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شب قدر یک فرصت طلایی و ناب از سوی خدای متعال به بندگانش در جهت کسب توفیق توبه حقیقی و آمرزیده شدن از گناهان و معاصی است.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن شب بیست و یکم ، شهادت امیرالمومنین (ع) و شب قدر ابراز داشت: این که این همه بر عظمت و فضیلت شب قدر تاکید شده و حتی در قرآن کریم نیز یک سوره به همین نام است، نشان می دهد که چرا درک چنین شبی در آیین اسلام و مذهب ما مهم و ضروری است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که شب قدر تنها مختص به دین اسلام هم نبوده چه آن که در ادیان گذشته نیز مطرح بوده است، منتهای مراتب برخورد اسلام با این پدیده یک برخورد استثنایی و ویژه می باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: از این منظر شب قدر را باید شب مناجات با خالق و آشتی با خدای مهربان توصیف کرد که به برکت این شب باید کاری کرد که زمینه مغفرت و توبه حقیقی برای انسان فراهم گردد.

وی ادامه داد: در روایات داریم که حضرت رسول(ص) بخشی از شب های ماه مبارک رمضان که شب قدر هم داخل آن بوده را به احیا سپری می کردند و در رابطه با سیره نورانی حضرات معصومین(ع) از جمله زین العابدین (ع) داریم که ایشان در ماه رمضان صدقه می دادند تا شب قدر زنده باشند و چنین شب بی همتایی را درک کرده و به راز و نیاز عاشقانه با پروردگار عالم مشغول شوند.

آیت الله علیدوست در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد: به برکت راز و نیاز مخلصانه و توسل بر ائمه اطهار(ع) و قرآن بر سر گرفتن، بتوانیم سعادتمند باشیم و پرونده مان در نزد امام زمان (عج) که در این شب به امضای حضرت می رسد، باعث خرسندی ایشان از ما باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    0 0
    حضرت امام در مورد استاد مطهری فرمود: آثار زبان و قلم او بدون استثنا آموزنده و روانبخش است. توقع دارم مفهوم بدون استثنا رو شما بهتر از من بفهمید. تقسیم نظرات استاد به خام و پخته، فقط از یک انسان خام بر میاد.