شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی - امام جمعه بروجرد

حوزه/ امام جمعه بروجرد با تاکید ببر این که حفظ هویت دینی جامعه در رأس برنامه های فرهنگی قرار گیرد، گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در ادارات، نهادها و مساجد شهری و روستایی وظیفه مهمی است که دست اندکاران حوزه دین و فرهنگ باید برای آن برنامه مدون داشته باشند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد، با اشاره به ضرورت صیانت از هویت دینی و ملی، گفت: آسیب شناسی مشکلات حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی و اسلامی باید مورد توجه شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد و این شورا با ارائه راهکارها و ایده ها لازم در جهت رفع مشکلات فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهد .

وی ابدامه داد: اعضای شورای فرهنگ عمومی برای حفظ و ارتقاء فرهنگ دینی مردم مسئول هستند و باید با ارائه برنامه های با محتوا و غنی در جهت توسعه و تعمیق آموزه های اسلامی اییرانی،آرمان های انقلاب و شهدا و رسالت های اخلاقی گام های ارزنده ای بردارند .

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه اشاعه فرهنگ دینی از جمله برپایی محافل و جلسات مذهبی و حضور مردم در مساجد پس از ماه مبارک رمضان نیز باید باشکوه به قوت خود باقی بماند، خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در ادارات، نهادها و مساجد شهری و روستایی وظیفه مهمی است که دست اندکاران حوزه دین و فرهنگ باید برای آن برنامه مدون داشته باشند .

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان اینکه هم اکنون در 87 مسجد شهرستان بروجرد نماز جماعت با حضور روحانیون اقامه می شود، گفت: تعدادی از مساجد به علت کمبود مبلغ و روحانی از اقامه نماز جماعت محروم هستند که باید برای جبران کمبود روحانی و فراهم ساختن زیرساخت های حضور مبلغان در مساجد اقدامات لازم صورت گیرد .

برگزاری بیش از 650 گفتمان دینی

در ادامه رئیس تبلیغت اسلامی بروجرد نیز با اشاره به اینکه فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های متون انقلاب، ارزش های و آرمان های نظام هستند گفت:در این برنامه ها برای توسعه و نهادینه کردن فرهنگ ارزش های دینی و ملی مبلغان برنامه های گوناگونی را برای مخاطبان و صنف های مختلف برگزار می کنند .

حجت الاسلام صادق جعقرپور با اشاره به فعالیت 33 خانه عالم در این شهرستان، بیان داشت:برای رفاه حال مبلغان اعزامی به بروجرد مهمانسرا و امکانات اقامتی در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان احداث شده است .

وی از برگزاری 653 گفتمان دینی سال گذشته در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد:از این تعداد گفتمان قریب به 120 مورد برای دانش آموزان مدارس با هدف پیشگیری از آسیب های دینی و اجتماعی برگزار شده است .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد افزود: سالانه قریب به 800 مبلغ در دو حوزه خواهران و برادران به شهرستان بروجرد اعزام می شود که 300 نفر از آنها مربوط به ماه مبارک رمضان است .

حجت الاسلام جعفرپوردر پایان از فعالیت 33 موسسه قرآنی،500 هیات مذهبی و 600 مداح شناسنامه دار خبر داد و گفت: ازظرفیت دینی این موسسات و افراد برای گسترش فرهنگ قرآنی و دینی بهره برداری خواهد شد .

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha