جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله اعرافی نماز جمعه

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: متاسفانه مساله تاخیر در ازدواج چندین میلیون دختر و پسر، امروز ما را با یک فاجعه اجتماعی و بمب فرهنگی نزدیک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های امروز ( 9 تیرماه ) نماز جمعه در مصلی قدس قم اظهارداشت: امروز بنیان خانواده با تهدیداتی مواجه است که یکی از آن ها، مساله ازدواج جوانان و عدم بهنگام بودن این فریضه الهی است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: مع الاسف امروز موضوع ازدواج به یک آسیب اجتماعی مبدل شده و مشکلاتی را به همراه خود می آورد، گزینشی بودن فریضه ازدواج، عدم ازدواج به موقع، گران بودن ازدواج، تجملات زائد، عدم مسئولیت پذیری خانواده، برخورداری از نگاه گزینشی سطحی از جمله آسیب های این تاخیر و مشکلات به وجود آمده می باشد.

امام جمعه قم ادامه داد: گذشتن سن ازدواج 4 میلیون دختر و پسر نکته قابل ملاحضه ای است که همه در برابر آن مسئول هستیم و از پدر و مادر گرفته تا مسئولان اگر به وظیفه خود به درستی عمل نکنند، در پیشگاه خداوند مسئول و پاسخگو باید باشند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در حال حاضر 10 میلیون دختر و پسر در آستانه سن ازدواج می باشند، تصریح کرد: اگر این فریضه الهی بر منطق الهی و آموزه های دینی انجام نگیرد، مشکلات و دغه غه های را افزایش خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به منفورترین حلال خدا، یعنی طلاق گفت:وقتی ازدواج ها مبتنی بر منطق و سنت الهی پایه ریزی نشود و در آن مهریه با اعداد و ارقام نجومی محاسبه گردد نتیجه اش آن می شود که امروز شاهد آمار بالای طلاق رسمی و انواع قهرهای عاطفی در جامعه باشیم.

امام جمعه قم با اشاره به وضعیت فعلی جوامع غربی و مقایسه آن با بنیان خانواده در نظام اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بنیان خانواده را با غرب که در مادیات فرو رفته است مقایسه کنیم باز هم نهاد خانواده در نظام اسلامی یکی از مقدس ترین و محکم ترین بنیان ها است چرا که ریشه در دین و مذهب ما دارد.

آیت الله اعرافی در خطبه دوم نماز جمعه در قم با اشاره به خطبه ۱۹۰ نهج البلاغه گفت: شما در گرو اعمال خود هستید، وقتی می خواهید عملی را انجام دهید بدانید که اعمال ما چسبیده به ما و می ماند و پیشاپیش ما به سوی حیات ابدی حرکت می کند.

وی در ادامه از حضور مردم در مناسبات مختلف و در مراسمات مذهبی، دینی، فرهنگی، اجتماعی و انقلابی تشکر کرد و یاد شهیدان سرافراز، شهدای اسلام، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مدافعین حرم و شهدای ترور به ویژه شهدای هفت تیر از جمله شهید بهشتی را گرامی داشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهارداشت: آنچه که از قوه قضاییه انتظار می رود تعهد به شرع و قوانین اسلام است و اینکه تکیه گاه مردم و محور عدالت و تعالی نظام اجتماعی باشد.

وی به  روز شهرداری ها و دهیاری ها اشاره کرد و افزود: ان شاءالله شهرداری و دهیاری های جدید با رویکرد عالمانه، متعهدانه و انقلابی تر به محرومیت زدایی بپردازند.

آیت الله اعرافی به حوزه صنعت و معدن و این روز اشاره کرد و گفت: ان شاءالله در دولت جدید عنایت لازم به صنعت را شاهد باشیم تا از رکود خارج شویم.

امام جمعه قم در ادامه به هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: متاسفانه در کشور ما یک و نیم الی سه و نیم میلیون نفر مبتلا به مواد مخدر هستند و البته شورای مبارزه با مواد مخدر اقداماتی کرده  که باید تشکر کنیم و البته همه باید در مبارزه با مواد مخدر اهتمام بورزند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha