جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 419365
۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
 کتاب درآمدی بر فلسفه اصول

حوزه /کتاب درآمدی بر فلسفه اصول، چاپ دوم تالیف ، حسن معلمي برای گروه مخاطب تخصصی، بازچاپ شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» «تعریف فلسفه اصول»، «هدف و ضرورت فلسفه اصول»، «پیشینه تاریخی»، «روش شناسی فلسفه اصول» و «فلسفه اصول و علوم همگن» عناوین این کتاب را تشکیل می دهد.

 فلسفة اصول به مبادی تصوری و تصدیقی علم اصول می پردازد و مبانی این علم را توضیح می دهد و به نفع آن ها استدلال می کند و شبهات در باب آن را پاسخ می گوید و مسائل آن عبارتند از: اجتهاد (تعریف، انواع، ادله، شبهات، مبانی، علوم لازم، نفس زمان و مکان و نقش اجتهاد در ایجاد علم دینی) مباحث قطع و یقین، عقل و ارزش ادراکات در احکام، حکم و اعتبار و الزام (تعریف و ماهیت حکم، اقسام، مراتب، مبادی، رابطه باید و هست) ساحت زبانی، مباحث تفسیری و هرمنوتیک.

در بخشی از این کتاب با موضوع هدف و ضرورت فلسفه اصول می خوانید: «فلسفه اصول، مبانی علم اصول را به طور منظم و یک جا ارائه می کند و ضرورت آن نیز با توجه به گستردگی مباحث آن و به هدف معقول سازی مباحث اصول و تبیین و تدقیق و تعمیق آن روشن و واضح است و هدف آن دست یابی به اصول قویم، معقول و محکم و اجتهادی متقن در همه ابواب معارف دین است».

گفتنی است کتاب در آمدی بر فلسفه اصول تألیف حسن معلمی در220 صفحه به مبلغ 150000 ریال به همت مؤسسه بوستان کتاب باز چاپ شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha