جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون تبلیغ مدارس علمیه شیراز

حوزه / مسئول مبلغین طرح هجرت شیراز جذب نوجوانان و جوانان باید دغدغه اصلی ائمه جماعات در مساجد و مراکز فرهنگی باشد و مسئولین دراین راه، تمام توان خود را در اختیار امام جماعت مسجد بگذارند.

حجت الاسلام مهدی آدینه، معاون تبلیغ مدارس علمیه شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز گفت: جوانان و نوجوانان سرمایه های کشور به حساب می آیند، آینده و بقای حکومت و ادیان به دست نوجوانان و جوانان جامعه رقم خواهد خورد و این امری است اجتناب ناپذیر، به همین دلیل جامعه ای می تواند به سمت موفقیت پیش برود که برای تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان خود برنامه های جدید و کارآمدی داشته باشد.

مسئول مبلغین طرح هجرت شیراز بیان داشت: مساجد و عبادت گاه های ادیان مختلف همیشه پایگاهی برای آموزش مبانی و اصول دینی هر آیینی بوده و ما نیز در احادیث و روایات مختلف که از ائمه اطهار(ع) در این باب وارد شده، تاکید بسیاری به حضور فرزندان در برنامه های مختلف دینی شده است.

حجت الاسلام آدینه افزود: مهترین نقش به عنوان محوریت در فعالیت های مذهبی و فرهنگی در مساجد را امام جماعت به عهده دارد.  لذا باید امام جماعت را در بین محلات به عنوان مدیر مسجد و مدیر تمامی فعالیت های فرهنگی و مذهبی دانست. در واقع اگر محلات ما از نظر باب فرهنگی و مذهبی غنی شوند، جامعه نیز به ارتقاء فرهنگی خواهد رسید.  

ویژگی های امام جماعت

وی افزود: امام جماعت که باید ویژگی های خاص داشته باشد، از جمله این که با مبانی و آموزهای اسلام آشنایی کامل داشته باشد. اطلاعات خود را همواره در زمینه های مختلف سیاسی و اجتماعی به روز کرده و در معاشرت با اصحاب مسجد و محل زندگی، اخلاقی نیکو پیشه کند و همچنین در حد توانش برای رفع مشکلات مردم محل تبلیغ خود بکوشد.

حجت الاسلام آدینه ادامه داد: متاسفانه بعضی از مسئولین در گفتگو ها و مصاحبه های خود این جمله را بارها بیان داشته که فلان کشور در باب دشمنی با مردم ما خصوصا جوانان، چند صد میلیون دلار هزینه کرده تا آنان را به فساد و تباهی بکشاند. مسئولین نهادهایی که خود را متولی فرهنگ در کشور می دانند این سوال را از خود داشته باشند که دشمنان برای کشاندن جوان انقلابی و مومن به فساد تباهی هزینه های سنگینی می کنند،  ما چقدر برای حفظ جوانان، خانواده ها و پایبندی آنها هزینه کرده ایم .

مسئول مبلغین طرح هجرت شیراز گفت: مسجد و محیط مساجد را باید به دست جوانان و خانواده سپرد. البته نهادهای فرهنگی نیز باید در این عرصه تلاش کنند و نمایندگان مجلس نیز در تامین بودجه های فرهنگی دقت بیشتری کنند. همان گونه که عمران یک شهر مهم است، حفظ جامعه جوان نیز بسیار اهمیت دارد، بنابراین در این زمینه شهرداری ها ضمن ساخت پارک ها و فضا های سبز، این گونه مکان ها را باید به تجهیزات ورزشی و تفریحی به روز دنیا برای جوانان و خانواده ها مجهز کنند . 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha