جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امامان جماعت اروپایی راهپیمایی صلح برگزار می‌کنند

حوزه/ ۶۰ تن از امامان جماعت کشورهای اروپایی سوار بر اتوبوسی به شهرهای مختلفی که داعش در آن‌ها حملات تروریستی انجام داده رفته و به هدف محکوم کردن تروریسم، راهپیمایی صلح برگزار می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از dw، در حرکتی با عنوان «راهپیمایی صلح» نزدیک به 60 تن از روحانیون، طلاب و امامان جماعت کشورهای مختلف اروپایی با شرکت در یک تور مسافرتی، سوار بر اتوبوسی از شهرهای مختلف و اماکنی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته‌اند، بازدید کرده، و با برگزاری تجمعات دینی، خشونت مرتکب شده به نام اسلام را محکوم می‌کنند.
این امامان جماعت که از کشورهای مختلفی چون فرانسه، بلژیک، انگلستان و تونس همراه با نمایندگانی از اجتماعات ادیان دیگر همراه شده‌اند، قصد دارند این پیام را به جهانیان ابلاغ کنند که اسلام دین صلح است. در امتداد تور، امامان برای قربانیان تروریسم دعا کرده و نماز به جای می‌آورند. و نشان می‌دهند که اسلام با ادیان و فرهنگ‌های دیگر سازگار است. هدف برگزار کنندگان این است که نشان دهند  برای اکثریت قاطع مسلمانان، اسلام دین صلح است. در توقف در طول راه، امامان جماعت همچنین با چهره‌های سیاسی، مذهبی و مدنی در جوامعی که تروریسم را لمس کرده‌اند، دیدار خواهند داشت.
این امامان جماعت پس از اینکه روز گذشته در فرانسه راهپیمایی ضدتروریستی برگزار کرده و در یکی از مکان‌هایی که توسط داعش مورد حمله قرار گرفته، نماز به جای آوردند، تصمیم دارند امروز نیز به سمت برلین، پایتخت آلمان حرکت کنند. اتوبوس متشکل از امامان جماعت سپس به سمت شهرهایی چون بروکسل، تولوز و نیس نیز که در آن‌ها حملات تروریستی رخ داده، به پیش خواهد رفت.
حسن چلخومی یکی از امامان جماعت از حومه پاریس در درنسی، از برگزارکنندگان این راهپیمایی صلح می‌گوید: گروه‌هایی چون داعش سعی دارند اسلام را گروگان بگیرند. مهم است که مسلمانان این اجازه را داشته باشند که دیدگاه خودشان را بیان کنند و به جهانیان بگویند که دین ما هیچ ربطی به این خشونت‌ها و وحشی‌گری‌ها ندارد.
هوزین دروچه، امام جماعت از شهر فرانسوی نیم نیز در این باره می‌گوید: هدف ما فرستادن پیام انسانیت و برادری در برابر تروریسم است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha