جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حجت الاسلام والمسلمین خدری خطاب به طلاب گفت: اگر به دنبال معنای آتش به اختیار هستید یکی از معنای آن همین است که خود در امر فراگیری قرآن کوشش کنید و آن را به دیگران یاد دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره روخوانی و روان خوانی و تربیت مربی قرآنی، در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان بر لزوم فعالیت بیشتر حوزه در زمینه های قرآنی تاکید کرد و گفت: با وجود کارهایی که زمینه قرآنی در حوزه های علمیه انجام شده اما تاکنون به جایگاه قابل توجهی نرسیده ایم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه پرداختن به علوم و مباحث قرآنی در حوزه های علمیه نسبت به گذشته بهتر شده است، افزود: با این وجود هنوز تا نقطه مطلوب فاصله است و  همت مضاعف و جهاد می طلبد که حوزه های علمیه قرآنی تر شوند.

وی، لازمه شروع و ورود به قرآن را قرائت صحیح آن عنوان کرد و ابراز داشت: شاسته نیست طلبه ای که سال هاست در حوزه علمیه تحصیل می کند اما  نتواند قرآن را به طور صحیح بخواند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری افزود: در حال حاضر در مدارس آموزش و پرورش از سال اول دبستان تا مقاطع متوسطه درس قرآن وجود دارد، اما دانش آموز آن را یاد نمی گیرد و وقتی هم وارد حوزه های علمیه شد هم قرآن را یاد نگرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خطاب به طلاب شرکت کننده در دوره تربیت مربی قرآن، گفت: باید بتوانید در حوزه علمیه کار قرآنی را رونق دهید و هرجا که طلبه ای در نزدیکی شما ضعفی در مباحث قرآنی دارد با تلاش خود قرآن را به وی بیاموزید.

وی افزود: اگر به دنبال معنای آتش به اختیار هستید یکی از معنای آن همین است که خود در امر فراگیری قرآن کوشش کنید و آن را به دیگران یاد دهید و منتظر حوزه علمیه نباشید و این کار شما می تواند موفقیت هایی برای اسلام و حوزه را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خدری بیان داشت: در حال حاضر ظرفیت های خوبی در حوزه علمیه استان بوشهر وجود دارد و مسابقات و دوره هایی که تا کنون برگزار شده امید بخش بوده است؛ باید جهادی کار کرد و هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد به صورت جهادی کار خود را انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم استکبار علیه اسلام اشاره کرد و گفت: استکبار با استفاده از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم همه سلاح های خود را علیه اسلام بکار گرفته تا به آن ضربه بزند و این کار و وظیفه ما را سنگین تر می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha