شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ایین افتتاحیه تربیت مربی شیراز

حوزه /دوره های زیبا خوانی و تربیت مربی قرآن کریم، به همت معونت تهذیب و دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه فارس و به میزبانی مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شیراز، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین عابدی، در آیین افتتاحیه  دوره  تربیت مربی قرآن در حوزه علمیه فارس، با اشاره به آیه ۲۱ سوره حشر«لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ»، گفت: خداوند در این آیه مبارک می فرماید اگر این قرآن بر کوه نازل می شد، کوه با این عظمتش یا در برابر قرآن خاشع می شد، یا متلاشی می گردید و این بیانگر عظمت آیات الهی است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با اشاره به احسن الحدیث بودن قرآن، زیباترین کلام ها را کلام خداوند دانست ن افزود: اگر الفاظ قرآن را بررسی کنیم، پرمغزترین الفاظ می باشند. قرآن هم از لحاظ فصاحت و بلاغت معجزه  است و هم از لحاظ محتوا، تجلی خداست و تمام علوم هرچه که باشد، در بستر همین کتاب است.

وی با اشاره به آیه «ذَالِكَ الْكِتَبُ لَا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ» گفت:  این قرآن به وجود آورنده تقوا می باشد و طلاب جوان باید بدانند مسئولیت حوزه ها در برابر قرآن سنگین می باشد و آن ها نباید فقط به تجوید و زیباخوانی اکتفا کنند، هدف حوزه باید این باشد که از شما الگوی جامعه بسازد.

حجت الاسلام همایی، معاون تهذیب حوزه علمیه فارس نیز در این مراسم بیان داشت: با توجه به ضرورت بهره گیری از فرصت تابستان برای انس بیشتر با کتاب خدا، این معاونت با همکاری دفتر قرآن و عترت، دوره های متنوع و نوین آموزش قرآن و تربیت مربی را در سطح استان برگزار می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha