جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هم اندیشی مدیران مدارس علمیه ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، تخریب سپاه را تضعیف انقلاب و جریان مقاومت در منطقه دانست و با اشاره به آزادسازی موصل، تصریح کرد: به صحنه آمدن بسیج مردمی با فتوای آیت الله العظمی سیستانی، تمام معادلات دشمنان را به هم ریخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، در هم اندیشی مدیران مدارس و معاونین حوزه علمیه استان ایلام، با بیان اینکه آزاد سازی موصل، قدرت نفوذ مرجعیت را بر همه جهان ثابت کرد، گفت: به صحنه آمدن بسیج مردمی با فتوای مرجع عالی قدر آیت الله العظمی سیستانی توانست تمام معادلات دشمنان را  به هم بزند.

مدیر حوزه علمیه ایلام ادامه داد: دنیا باید متوجه شود که بسیج مردمی عراق الهام گرفته از بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با تبعیت از مرجعیت، سد نفوذ ناپذیری است که اجازه حضور و نفوذ بیگانگان و دشمنان را نخواهد داد آمریکا و اعیادیش به فکر تشکیل گروهک های تروریستی مانند داعش نیفتند.

مسئولان حرفی نزنند که سپاه تضعیف شود

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مظهر اقتدار، عزت و مقاومت در منطقه است و مسئولان باید دقت کنند و حرفی نزنند یا کاری انجام ندهند که باعث تضعیف سپاه شود، افزود: حفظ وحدت و اقتدار و خدشه دار نکردن نام بزرگ و مقتدر سپاه بر همه مسئولان امری ضروری است و پشتیبانی و تقویت این نهاد مقدس از اهم وظایف ماست و نباید بجای این که مسئولان از جواب دندان شکن سپاه تروریست های داعش تقدیر نمایند، حرف هایی بزنند که به مصلحت اقتدار انقلاب و مقاومت در منطقه نباشد.

اجرای منویات رهبری؛ اولویت اول حوزه انقلابی

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با بیان این که اولویت اول و دغدغه حوزه انقلابی باید اجرای کامل و بدون کم و کاست فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای باشد، ابراز داشت: آتش به اختیار انقلابی و کار فرهنگی تمیز باید در اولویت برنامه های حوزه علمیه قرار بگیرد.

مدیر حوزه علمیه ایلام با بیان اینکه در شرایط کنونی حوزه‌های علمیه باید پیشرو باشند، تصریح کرد: حفظ و تقویت فضای معنوی، اخلاقی و فرهنگی در جامعه با حضور فعال حوزه و روحانیت میسر خواهد بود فلذا ما نباید ذره ای بی دقتی و کوتاهی کنیم

وی با بیان اینکه در طول تاریخ حوزه‌های علمیه، مساجد و حسینیه‌ها پایگاه تحول در جامعه بوده اند، اظهار کرد: اینکه خداوند به ما توفیق داده انسان هایی را تربیت کنیم که در آینده مبلغ دین در دنیا می شوند، نباید آن را دست کم بگیریم، بلکه باید با قوت وظایف خود را به پیش ببریم.

لزوم جذب منابع پایدار برای اداره حوزه ها

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در پایان گفت: الحمدلله مجموعه حوزه استان پرتلاش و با روحیه انقلابی و خستگی ناپذیر هستند، ولی نسبت به جذب منابع پایدار و موقوفات برای رفع نیاز مالی حوزه های علمیه با توجه به شرایط خاص استان، باید تلاش بیشتری شود.

برپایه این گزارش، در این هم اندیشی همچنین مدیران مدارس و معاونان حوزه استان، گزارشی از برنامه ها و فعالیت های خود ارائه کرده و راهکارهایی را برای تقویت و حل مشکلات مدارس ارائه دادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha