شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، دوران طلبگی را دورانی طلایی در زندگی مبلغان برشمرد و گفت: در این دوران با اهتمام به سیر و سلوک طلبگی، می توان به توفیقات بزرگی در رسالت تبلیغی دست یافت و باید از این دوران نهایت استفاده را برد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، در دیدار با شرکت کنندگان در دوره میثاق طلبگی حوزه استان لرستان با اشاره به اینکه طلبگی و ورود به حوزه افتخاری بزرگ است، گفت: طلاب باید قدر این فرصت بابرکت را در زندگی خود بدانند و با جدیت در عرصه تهذیب نفس و کسب علم کوشا باشند .

وی، طلاب و مبلغان را پرچمداران اشاعه آموزه های اخلاقی و دینی در جامعه دانست و بیان داشت: علماء، مبلغان و طلاب ادامه دهنده راه انبیاء هستند و باید با اخلاص و توکل بر خدا و اهل بیت(ع) در انجام این رسالت تبلیغی همت خود را بکار گیرند .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که طلاب جوان باید برای جوانان الگو باشند، افزود: اخلاص در عمل و رفتار طلاب می تواند زمینه ای موثر در جذب نوجوانان و جوانان به دین مبین اسلام و آموزه های قرآن باشد .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، دوران طلبگی را دورانی طلایی در زندگی مبلغان برشمرد و خاطرنشان کرد: در این دوران با اهتمام به سیر و سلوک طلبگی می توان به توفیقات بزرگی در رسالت تبلیغی دست یافت و باید از این دوران نهایت استفاده را برد .

وی، کسب تقوا، تهجد و پرهیزگاری را از اصول دستیابی به تهذیب نفس در طلاب برشمرد و اظهار داشت: طلاب باید با پرهیزکاری، انس با قرآن ، دوستی با اهل بیت(ع) و همچنین سعه صدر بتوانند در تهذیب نفس و تحصیل خود موفق باشند .

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان، انجام مستحبات بویژه نماز شب را راهکاری موثر در تهذیب نفس و کسب تقوا ذکر کرد و گفـت: طلاب با شب زنده داری و انس با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می توانند در جهت تقویت معنویت روزافزون نفس خود گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان احترام  به علماء و اساتید و کسب فیض از محضراین بزرگواران را از دیگر رموز موفقیت زندگی طلاب و مبلغان برشمرد و بیان داشت: طلاب با الگوگیری از سیره و منش بزرگان و مراجع دینی، کسب فیض از تهذیب و علم آنان و همچنین احترام به اساتید و بزرگان دینی می توانند به موفقیت های بزرگی در انجام رسالت تبلیغی خود دست یابند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha