شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله بهاء الدین عراقی

حوزه/ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین یادواره شهید آیت الله بهاء الدین عراقی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام هادی عسگری در نخستین نشست ستاد برگزاری یادواره شهید آیت الله بهاء الدین عراقی، به تجلیل از شخصیت گرانقدر این روحانی مبارز پرداخت و اظهار کرد: به یقین در سال های متمادی از برگزاری یادواره برای این شهید بزرگوار غفلت شده، اگر چه تلاش های مختصری در این خصوص صورت گرفته، ولی حقیقتأ ادای دین به معنای واقعی نشده است.

وی افزود: شهید آیت الله بهاء الدین عراقی به واقع یکی از مفاخر و بزرگان استان و کشور بوده و هستند و این شهید بزرگوار به دلیل مقام علمی و مذهبی که دارند، چهره ملی کشور بوده و می طلبد تا شخصیت والای این شهید بزرگوار را به مردم استان و کشور بخوبی معرفی کرده و از این شهید عزیز الگو سازی کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه از آیت الله عراقی به عنوان یک روحانی مجاهد، بصیر، عالم، شجاع و ساده زیست یاد کرد و افزود: این شهید عزیز نه تنها افتخار کنگاور و کرمانشاه، بلکه به عنوان یک چهره ملی، افتخاری بزرگ برای کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد: همه ادارات و دستگاه های اداری با جدیت هرچه بیشتر در این عرصه وارد شده و یادواره ای را برای نخستین بار و در شأن مقام و منزلت این شهید بزرگوار و خانواده شهید عراقی برگزار کنیم.

خسرو شهیدی معاون فرهنگی بنیاد شهید کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با اشاره به این که بنیاد شهید کرمانشاه دارای کاملترین مرکز آثار و مستندات از شهدای والامقام و جامعه ایثارگری است، از گردآوری 500 مستند تاریخ شفاهی مختص والدین شهدا و هزار مستند مربوط به جانبازان خبر داد و اضافه کرد: در سالجاری نیز تعداد 300 مستند دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد.

شهیدی ضمن ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری اولین یادواره شهید آیت الله عراقی در کرمانشاه، بر همکاری و تعامل هرچه بیشتر دستگاه های اداری و نهادهای مردمی  تأکید کرد.

خاطرنشان می شود: شهید آیت الله حاج شیخ بهاءالدین محمدی عراقی از فرزندان بیت معظم حاج آقا بزرگ عراقی از علمای برجسته استان کرمانشاه و شهرستان کنگاور، در تاریخ بیستم مرداد سال 1360 که برای اقامه نماز جماعت ظهر و عصر عازم مسجد اعتمادی در کرمانشاه بود، از سوی تعدادی منافق کوردل و تروریست های مزدور مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و در نهایت به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

قرار است به مناسبت سالروز شهادت این شهید والا مقام نخستین یادواره بزرگداشت ایشان در مسجد آیت الله بروجردی شهر کرمانشاه برگزار شد، ضمن این که در مسجد اعتمادی نیز ویژه برنامه سالروز شهادت ایشان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha